Fulín zvítězil v posledním letošním závodě ETCC. Na celkové vítězství to však nestačilo, o titulu rozhodl počet druhých míst

Fulín zvítězil v posledním letošním závodě ETCC. Na celkové vítězství to však nestačilo, o titulu rozhodl počet druhých míst

Až počet druhých míst rozhodl o tom, že jezdec týmu Křenek Motorsport, Petr Fulín obsadí v konečném zúčtování druhé místo. K zisku titulu šampióna

Z minima maximum
Do sezóny 2016 nastoupí tým Křenek Motorsport se dvěma vozy Seat León Cup Racer
Bratři Schreiberovi budou startovat na Salzburgringu!

Až počet druhých míst rozhodl o tom, že jezdec týmu Křenek Motorsport, Petr Fulín obsadí v konečném zúčtování druhé místo.

K zisku titulu šampióna nestačilo Fulínovi ani vítězství v posledním závodě, kdy Fulín vyhrál před Krisem Richardem a Aku Pellinenem. V konečném hodnocení sezóny má Fulín stejně jako Richard shodně 109 bodů. Oba mají stejně i počet prvních míst – pět. O šampiónu sezóny 2016 tak rozhodlo až porovnání počtu druhých míst, které vyznělo lépe, pro švýcarského závodníka v poměru 3:2. Nutno podotknout, že to třetí rozhodující 2. místo získal Richard právě v tom posledním závodě, kdy jej v závěrečných metrech posledního kola před sebe pustil jeho týmový partner Aku Pellinen.

Fulínův týmový partner Christjohannes Schreiber dokončil závěrečný závod po nepříliš povedeném startu na devátém místě. Tomuto velkému dramatu předcházel úvodní závod, ve kterém Fulín se Schreiberem obsadili čtvrté a páté místo.

Další velké představení na evropské scéně má i týmový junior Tomáš Korený. Ten se v dnešních závodech umístil na 2. a 3. místě a ve své první sezóně v ETCC vybojoval v kategorii S1600 celkové 4. místo.

„Teprve teď mi dochází, jak málo chybělo. Dvě tisíciny vteřiny v kvalifikaci, jedno lepší umístění, jeden bod…, ale jak je známo není tak důležitý cíl, jako cesta k němu. Během sezóny nám bylo v řadě případů ukřivděno, měli jsme smůlu, měli jsme i interní názorové neshody, přes to všechno podávali všichni členové týmu a především jezdci vždy maximální výkony a nikdy jsme se ani v náznaku nesnížili k jakýmkoliv nesportovním úvahám. Ba naopak, často jsme vypomáhali naším soupeřům, ať se jednalo o zapůjčení náhradních dílů nebo šlo čistě jen o radu. V posledním závodě jsme podali jeden z nejlepších výkonu v historii a za to patří obrovský dík celému našemu týmu a všem naším partnerům.!                                                                                                                                                         „Našim konkurentům k získání titulu samozřejmě gratuluji, velice se ale obávám, zda se následky jejich chováni, přístupu a neúctě ke sportovním hodnotám negativně neprojeví na dalším rozvoji okruhového sportu,“ tak znělo hodnocení italského víkendu z úst týmového šéfa, pana Josefa Křenka.

Slova jezdců:

Petr Fulín: „Co říci, letošní sezóna byla hodně náročná, napřed kauza difuzory na Slovenksu, pak sporná penalizace v Portugalsku a nyní souboj proti Hondám. Z vítězství mám pochopitelně radost, stejně jako ze samotných závodů. Závodit v Imole je vždy velký svátek a já si zdejší trať neskutečně užívám. Co se konečného hodnocení týče, nelze říci víc než, že to dopadlo jak to dopadlo. Velký dík patří celému týmu Křenek Motorsport. Každý člen udělal pro výsledek maximum a já si toho moc vážím. Nebýt těchto lidí a všech našich partnerů, nikdy bychom nedošli tam, kde jsme nyní. Titul sice nemáme, ale i tak jsme opětovně ukázali, že patříme k přední evropské špičce.“

Christjohannes Schreiber: „Ten nepovedený start mě mrzí. Pak se mi ale podařilo předjet pár jezdců a dostat se do tempa. Byla to sezóna, která vyšla tak na půl. Měla své silné i slabé momenty a já udělám vše proto, abych se z toho poučil a na jaře se vrátil ještě silnější.“

Tomáš Korený: „Start do závodu vyšel perfektně, vystartoval jsem na druhém místě, chtěl jsem stíhat prvního, bohužel jsem najel na mokrou umělou trávu a poslal auto do hodin. Nakonec z toho po stíhací jízdě bylo třetí místo, ale měl jsem na víc. Do druhého závodu jsem měl výborný start, odstartoval jsem první, což jsem si držel až do posledního kola, kde mě předjel Niklas a já měl smůlu na žlutou vlajku, takže jsem nemohl bojovat zpět. Taky to podle mě nebyl úplně nejčistší manévr, ale u stewardů to prošlo, takže se nedá nic dělat. Jak jsem říkal, cítil jsem se na lepší výsledek, takže mám z víkendu smíšené pocity.“

Výsledky závodů FIA ETCC v Imole:

Výsledky 1. závodu
Výsledky 2. závodu

Konečné pořadí:
https://www.fiaetcc.com/standings/

pfdx6556_1600x1066 img-2281_1600x1066

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Proč v těchto situacích vždycky musí přijít ke slovu “ratlíkovská” česká povaha založená na neschopnosti přijmout porážku? Jaké negativní chování, přístup a neúctu ke sportovním hodnotám má pan Křenek na mysli? Ničeho podobného jsem si nevšimnul…

  • comment-avatar
    V.Strnádek 8 years ago

    TŘEBA POJEDE PŘÍŠTÍ ROK S ALFOU tak jako ve WTCC…?! jsem ALFISTA

  • DISQUS: 0