Je to pár dní, co osmatřicetiletý Kevin Harvick vyhrál poslední podnik poháru Sprint Cup závodů NASCAR a zároveň i celý šampionát. V novém systému vyř
Je to pár dní, co osmatřicetiletý Kevin Harvick vyhrál poslední podnik poháru Sprint Cup závodů NASCAR a zároveň i celý šampionát. V novém systému vyřazovacích soubojů se mu vedlo nejlépe a pátým vítězstvím roku zpečetil zisk svého prvního titulu.
Po představení nového systému vyřazovacích soubojů ve stylu play-off se zvedla vlna kritiky z řad (nejen) ortodoxních fanoušků NASCAR. Postupná eliminace závodníků a finální souboj čtyř nejlepších v posledních závodě (samozřejmě za účasti zbývajících devětatřiceti jezdců) měla podle vedení NASCAR přilákat diváky k televizním obrazovkám a odpoutat pozornost od konkurenční všudypřítomné ligy amerického fotbalu.
Jak se ukázalo, cíl byl splněn. Na závěrečný závod na oválu Homestead-Miami se díval zhruba stejný počet lidí jako v minulém roce, což je s přihlédnutím na trvalý pokles sledovanosti letošního roku, nemalý úspěch.
O tom, zdali je správné rozhodovat o šampionech motorsportu jen v několika málo závodech, se vedou horlivé diskuze dlouhých deset let. Tak dlouho už funguje tzv. Chase for the Cup, kam v poslední fázi postupovali nejúspěšnější jezdci sezony a v závěrečných deseti závodech roku bojovali o titul. Letos byl Chase for the Cup povýšen na další úroveň ve formě vyřazovacích soubojů a je třeba si přiznat, že (alespoň) posledních čtyřicet kol závodu mělo opravdu dramatický náboj. Ovšem nesmíme zapomenout, že nebýt těchto uměle vytvořených dramatických soubojů, za normálních okolností (rozuměj před rokem 2004) by se z titulu radoval Jeff Gordon.
Aleš Sirný
Foto: NASCAR
COMMENTS
Jo Jo . Hlavně že to vyzařuje. Opravte si titulek . Když už neumíte psát.