Cadillac přichází před sezonou 2015 se zbrusu novým závodním vozem. Model ATS-V.R GT3 nahrazuje zastaralý CTS-V.R, jenž v poslední době závodil předev
Cadillac přichází před sezonou 2015 se zbrusu novým závodním vozem. Model ATS-V.R GT3 nahrazuje zastaralý CTS-V.R, jenž v poslední době závodil především v Pirelli World Challenge. Nový ATS-V.R je tak prvním vozem značky Cadillac postavený kompletně dle regulí GT3 a tak se může stát, že už třeba v příští sezoně uvidíme tohoto svalnatého Američana závodit v Evropě.
Tehnické specifikace (v angličtině)
Model
|
Cadillac ATS-V.R
|
Construction
|
Reinforced eight-point welded roll cage; carbon fiber hood, deck-lid, front fenders, doors, rear fenders
|
Engine
|
LF4.R 3.6L, Twin-Turbo V-6 with production aluminum block and heads, up to 600 HP@7400 RPM torque 520 ft-lb (unrestricted), developed and built by GM Powertrain
|
Fuel supply
|
120 liter (31.7 gallons) fuel cell
|
Engine management
|
Bosch MS5.1, programmable
|
Turbocharging
|
BorgWarner EFR Series twin-turbochargers, boost set to series specifications
|
Intake
|
Carbon fiber with integral high-capacity water-to-air-intercoolers
|
Exhaust
|
Side exit direct exhaust from turbos, no mufflers
|
Transmission
|
Xtrac sequential six-speed rear-mounted transaxle; steering wheel-mounted paddle shift; no lift shift; limited slip differential with 3.13 final drive
|
Traction control
|
Electronic, driver adjustable
|
Brakes
|
Brembo, six-pot front with 380mm rotor, four pot rear with 355mm rotor; Bosch ABS M4 controls with driver-adjustable modes
|
Suspension
|
Three-way Penske adjustable shocks, front and rear independent SLA suspension
|
Chassis
|
Reinforced production unibody with race-designed safety cage
|
Pedals
|
Close-ratio foot pedal box, accelerator, brake, clutch pedals
|
Steering
|
ZF hydraulic power-assisted rack and pinion steering
|
Wheels
|
BBS 12” x 18” aluminum front and 13” x 18” rears
|
Tires
|
Racing tires, front 315/680 x 18, rear 325/705 x 18, series spec
|
Aero kit
|
Carbon fiber five-piece aero kit including side skirts, front splitter, fascia and dive planes, rear diffuser and rear bumper cover
|
Dry weight (lb/kg)
|
2,900 /1,318
|
COMMENTS