Pro Velkou cenu Brazílie byly nominovány středně tvrdé pneumatiky P Zero White a měkké P Zero Yellow: nejpopulárnější kombinace sezóny byla letos vybr
Pro Velkou cenu Brazílie byly nominovány středně tvrdé pneumatiky P Zero White a měkké P Zero Yellow: nejpopulárnější kombinace sezóny byla letos vybrána podeváté a zároveň naposledy.
Brazílie je jeden z nejkratších, ale zároveň nejintenzivnějších okruhů z celého kalendáře. Jede se na něm proti směru hodinových ručiček, což je v F1 poměrně neobvyklé. Znamená to spoustu práce pro jezdce i pneumatiky – Interlagos vyžaduje obrovské fyzické nasazení – a celou situaci ještě doplňuje obvykle hodně proměnlivé počasí. Loni jsme v Brazílii naměřili nejvyšší teplotu tratě z celé sezóny, ale v minulosti závod ovlivnila i průtrž mračen. Pokud se pojede na suché trati, je Interlagos ideálním okruhem pro použití universálních středně tvrdých a měkkých pneumatik.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Interlagos je jeden z těch klasických okruhů, které pomáhaly utvářet historii F1. Proto je pro nás potěšením u toho být a znovu zažít jedinečnou atmosféru a nadšení brazilských fanoušků. Nakonec je to pro nás první triple závodů F1 na americké půdě, vše začalo ve Spojených státech, pokračovalo v Mexiku a nyní pojedeme v Brazílii. Jižní Amerika a zejména Brazílie je pro Pirelli jedním z největších trhů, takže je to pro nás velice důležitý závod. Jsme tady hojně zastoupeni. Nový asfalt položený na Interlagosu v loňském roce změnil charakteristiku chování pneumatik a bude zajímavé sledovat, jak to ovlivní používání pneumatik v letošním závodě. Interlagos je z pohledu pneumatik tradičně velice náročný a můžeme očekávat, že většina jezdců pojede se strategií dvou nebo tří zastávek v boxech. Jako obvykle, přesnější představu budeme mít po úvodních pátečních volných trénincích.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Položení nového asfaltu v loňském roce změnilo úroveň abrazivity povrchu a je docela dobře možné, že se na některých místech objeví nový asfalt i letos. K dalším vylepšením pro letošní závod patří nové boxy.
Na tomto okruhu jsou limitním faktorem zadní pneumatiky, když díky jízdě proti směru hodinových ručiček je nejvíce namáhána pravá zadní pneumatika. Stejně tomu bude také
v případě závěrečného závodu sezóny v Abu Dhabi.
Na Interlagosu pneumatiky často odolávají kombinaci zatížení: jinými slovy řečeno ve stejném okamžiku na ně působí podélné i příčné sily. To zvyšuje teplotu běhounu. Úroveň přítlaku je obecně vysoká a podíl aerodynamického a mechanického gripu je zhruba vyrovnaný.
COMMENTS