Formule Renault na Monze otvírá novou éru, bude u toho i Ptáček Jr.

Formule Renault na Monze otvírá novou éru, bude u toho i Ptáček Jr.

Formule Renault Eurocup tento víkend v italské Monze otvírá novou kapitolu své historie, která spočívá hlavně v nasazení nového vozu FR-19.

Staněk v neděli s nulou
Formule E: Di Grassi volá po úpravě pravidla pro využívání brzd
Staněk sahal v sobotu po stupních vítězů

Formule Renault Eurocup tento víkend v italské Monze otvírá novou kapitolu své historie, která spočívá hlavně v nasazení nového vozu FR-19. Modernější a výkonnější vůz s vylepšenou aerodynamikou je poháněn 1,8l turbo motorem o výkonu 270 koní. A je navržen tak, aby tvořil ideální krok mezi vstupními formulovými sériemi a novým šampionátem FIA F3.

Jednou z největších výhod této série je již tradičně kalendář složený výhradně z tratí F1, včetně Monaka, kde se závod uskuteční přímo v rámci Grand Prix. Letos byl do kalendáře vůbec poprvé zařazen i mimoevropský závod, a to Abu Dhabi, kde se uskuteční finále sezony.

Novinky vzala na vědomí i mezinárodní automobilová federace a rozhodla se sérii navýšit body pro zisk super licence F1. Body budou od letošního roku udělovány devíti nejlepším na stupnici 18-14-12-10-6-4-3-2-1.

Zavedení nového vozu FR-19 zvýšilo i zájem ze strany týmů. Těch bude letos v závodním poli osm.  Mezi nováčky patří i stáj i BhaiTech, se kterou loni v italské F4 zažil úspěšnou sezonu Petr Ptáček Jr. A právě on do jejich vozu usedne i ve Formuli Renault. My jsme mu těšně před jeho debutovým víkendem na Monze položili několik otázek:

V zimě jsi závodil v MRF Challenge v Asii a v Toyota Racing Series na Novém Zélandu. Jak si se svým účinkováním tam spokojený?

Jsem spokojen s tím, že jsem najel mnoho cenných kilometrů. Ale měl jsem hodně technických problémů, opakované problémy se zavěšením a elektronikou. I v kvalifikaci jsem měl nejednou problémy se zavěšením.

Jak je pro pilota náročné odjet na několik týdnů na opačný konec světa a závodit tam v naprosto odlišných klimatických podmínkách? Jsou novozélandské tratě nějak výrazně odlišné od evropských?

Nějak náročné to není. Je to spíše o tom si zvyknout na dělání věcí sám bez pomocí rodičů. Takže jsem se musel ještě o něco více osamostatnit. Tratě tam jsou mnohem menší a kratší. Nemají tolik únikových zón, což je sice dělá zajímavějšími, ale také trochu nebezpečnějšími.

Kromě závodění ve dvou výše zmíněných seriálech, jak vypadala tvá zimní příprava?

Věnoval jsem se hlavně fyzické přípravě v posilovně. Zaměřoval jsem se na aerobní cvičení jako běh.

Pro své další působení sis zvolil Formuli Renault Eurocup.  Proč sis vybral právě tuto sérii?

Závodí tam ti nejlepší jezdci (v této věkové kategorii), takže konkurence je vysoká. Všechny závody se konají na tratích F1 a samozřejmě jedeme i v Monaku.

Jak hodnotíš kvalitu pole po jezdecké stránce?

Je to super konkurence. Bude to velká výzva.

Budeš závodit s týmem BhaiTech, s kterým jsi závodil již v italské F4. Jaké výhody vidíš v tom, že pokračuješ ve stejném týmu?

Hlavní výhoda je v tom, že mi zůstává stejný inženýr a management.

Na jakou trať se letos nejvíc těšíš?

Určitě se těším na atmosféru v Monaku, ale jinak přistupuji ke každému závodu stejně.

Letos Formule Renault nasadila nový vůz. Co na něj říkáš?

Odpovídá trendu F3, kdy dnešní vozy ve všech kategoriích jsou těžší a výkonnější.

Jak jsi spokojen s výsledky předsezonních testů?

Myslím, že jsme udělali velký pokrok v pochopení tohoto auta, takže jsem spokojen.

Jaké jsou tvé cíle pro letošní sezonu?

Vyhrát.

Kvalifikace pro první závod se uskuteční v sobotu od 9:00, závod startuje v 14:10.  V neděli kvalifikace začíná též v 9:00, závod startuje v 13:30.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0