V ePrix Paříže si pro svůj premiérový triumf v šampionátu dojel Robin Frijns a převzal tak vedení v šampionátu. Nizozemce doplnili na pódiu druhý And
V ePrix Paříže si pro svůj premiérový triumf v šampionátu dojel Robin Frijns a převzal tak vedení v šampionátu. Nizozemce doplnili na pódiu druhý André Lotterer a třetí Daniel Abt.
Během uplynulého víkendu pokračovala pátá sezona Formule E. Osmý podnik ročníku 2018/2019, který přinesl v předchozích sedmi kláních vždy jiného vítěze, se uskutečnil v Paříži.
Kvalifikaci zvládl nejlépe Pascal Wehrlein. Pilot Mahindry ovšem nakonec v hlavním městě Francie z pole position neodstartoval, neboť byl po skončení bojů o startovní pozice diskvalifikován za nedodržení minimálního tlaku v pneumatikách.
Po Němcově vyloučení tak z první řady vyrazila dvojice jezdců stáje Nissan e.dams Oliver Rowland se Sébastienem Buemim, přičemž start z první pozice připadl Britovi.
V úvodních metrech se Rowland bez problémů udržel v čele, neboť start závodu proběhl za zpomalovacím vozem. K tomuto kroku se ředitelství závodu rozhodlo na základě stavu cílové rovinky. Zde sice byla levá strana suchá, na pravé straně ovšem bylo po předzávodním dešti i nadále mokro, což mohlo závodníky startující odsud znevýhodnit.
Zpomalovací vůz se ale hned na konci úvodního okruhu odebral do boxů a po přechodu do závodního režimu Rowland na čele příliš dlouho nevydržel, když v 10. zatáčce patrně kvůli potížím s brzdami havaroval. V závodě byl ale britský závodník schopen pokračovat.
Po problémech svého stájového kolegy se na první místo posunul Sébastien Buemi. Ani Švýcar se ale v čele dlouho neohřál, když zanedlouho začal zpomalovat a následně se s defektem pneumatiky odebral ke svým mechanikům.
Potíže i druhého jezdce Nissanu vynesly na vedoucí příčku Robina Frijnse. Ze třetího místa startující Nizozemec se pak na prvním místě udržel až do cíle a ani v osmém závodě sezony tak nebyl narušen trend různých vítězů. Pilot Virginu si navíc z Paříže odváží hned 26 bodů, když kromě prvenství zaznamenal i nejrychlejší kolo.
Na cestě za svým premiérovým triumfem ve Formuli E nezastavil Frijnse ani déšť. Ten se na trať začal snášet zhruba 30 minut před koncem a postaral se tak o premiérový mokrý závod v historii šampionátu.
Na stupně vítězů doprovodila Frijnse dvojice německých závodníků. Jako druhý totiž proťal cílovou pásku André Lotterer a třetí pozici obsadil jeho krajan Daniel Abt, kterého na čtvrtém místě následoval jeho týmový kolega Lucas Di Grassi.
Svého nejlepšího výsledku v elektrické sérii dosáhl v Paříži Maximilian Günther. Německý závodník totiž výborně zužitkoval další šanci od týmu Dragon na záskok za Felipeho Nasra, když do cíle dojel jako 5. a na své konto si připsal prvních 10 bodů.
Na šestém místě dojel úřadující šampion Jean-Eric Vergne před sedmým Antoniem Felixem Da Costou a osmým Garym Paffettem, který si ve Formuli E připsal druhé umístění na bodech.
Dva body za deváté místo si připsal Felipe Massa. Vicemistr světa Formule 1 z roku 2008 ovšem původně mířil výše, když startoval ze 4. místa a v úvodu dokonce okupoval třetí příčku. Brazilec se ovšem stal jednou z obětí zhoršených povětrnostních podmínek, když se nejprve ocitl v hodinách a později ještě inkasoval ránu od Olivera Turveyho.
Poslední bodovanou příčku obsadil po startu z poslední příčky původní vítěz kvalifikace Pascal Wehrlein.
Již zmíněný Massa ovšem nebyl jediným, kdo se po zhoršení povětrnostních podmínek ocitl v potížích. Kapky deště se totiž postaraly o divokou podívanou obsahující řadu výletů mimo trať, incidentů, trojici plných žlutých fází a také ještě další výjezd safety caru.
K první žluté fázi se rozhodlo ředitelství závodu krátce poté, co se spustil déšť.
Druhá neutralizace pak nastala po hromadném incidentu ve třetí zatáčce. Zde nejprve Jerome D´Ambrosio poslal po vzájemné kolizi do zdi Sama Birda a za okamžik Oliver Rowland sestřelil Alexandera Simse a ukončil tak svému krajanovi závod.
Po závodě navíc byli D´Ambrosio s Rowlandem za zavinění kolizí potrestáni penalizací tří míst na startu nadcházejícího závodu, který se uskuteční za dva týdny v Monte Carlu.
Do incidentu se připletl i Stoffel Vandoorne, jenž rovněž cíl závodu nespatřil.
O druhý výjezd zpomalovacího vozu se postarala kolize mezi Edoardem Mortarou a Alexem Lynnem, která vedla k odstoupení obou jejích účastníků. Švýcar, který se ocitl v problémech již krátce před incidentem ve 3. zatáčce, navíc obdržel za zavinění kolize s pilotem Jaguaru stejný trest jako D´Ambrosio s Rowlandem.
Poslední FCY přišla ještě v samotném závěru. Jerome D´Ambrosio se totiž opět ocitl v problémech, když ve 3. zatáčce skončil v bariéře. Pilota Mahindry navíc o pár okamžiků později napodobil José María López, který zapíchl svůj vůz do zádi D´Ambrosiova vozu. Zatímco pilot Dragonu nakonec závod dokončil, Belgičan šachovnicový praporek neviděl.
Na nástrahy mokré trati doplatil také Tom Dillmann. Francouz sice dlouho sahal po zisku prvních bodů v sezoně, jeho naděje se ale nakonec rozplynuly po kontaktu se zdí a cíl závodu nespatřil.
Bezproblémový víkend nezažil v Paříži ani Mitch Evans, který během závodu musel kvůli poškození předního křídla absolvovat pitstop a po římském vítězství tentokrát obsadil pouze 16. místo. Novozélanďan tak poprvé v sezoně chyběl na bodovaných pozicích a ve startovním poli se tak nyní již nenachází nikdo, kdo dokázal ve všech závodech bodovat.
Výsledky ePrix Paříže opět zamíchaly průběžným pořadím, kterému nyní s 81 body vévodí vítěz osmého závodu Robin Frijns. S odstupem pouhého jednoho bodu se ovšem nachází na druhé příčce André Lotterer a třetí příčku okupuje Antonio Felix Da Costa (70 bodů), který má na svém kontě stejný počet bodů jako Lucas Di Grassi.
V týmovém hodnocení vede DS Techeetah (142 bodů) před druhým Virginem (135 bodů) a třetím Audi (129 bodů).
COMMENTS