Během šestého ročníku Formule E by se mohl uskutečnit pouze jeden sezonní test. Možnost má být diskutována s týmy a organizátory. V aktuálním ročníku
Během šestého ročníku Formule E by se mohl uskutečnit pouze jeden sezonní test. Možnost má být diskutována s týmy a organizátory.
V aktuálním ročníku Formule E se uskutečnila hned trojice sezonních testů, když týmy dostaly příležitost testovat po závodech v Rijádu, Marrakeši a Mexico City. V nadcházející sezoně by se ovšem mohl během sezony konat pouze jeden a to na marockém okruhu, který by přivítal test nováčků. Podle serveru E-racing365.com je nyní tato varianta diskutována s týmy a organizátory.
Jeden sezonní test by nebyl ve Formuli E žádnou novinkou. Pouze jednu možnost testování během sezony měly totiž stáje již v sezoně 2015/2016, kdy se testovalo pouze v uruguayském Punta del Este, a také v minulém ročníku. Během něj se konal pouze nováčkovský test v Marrakeši. V premiérovém ročníku 2014/2015 a v sezoně 2016/2017 si pak stáje musely vystačit pouze s předsezonními testy na Donington Parku.
Formula E cars, Donington Park, 2014 #F1 pic.twitter.com/cCB3FfENHL
— Formula1 Geek (@FormulaOneGeek) June 1, 2016
Jedním z argumentů pro tento krok má být skutečnost, že pravidla v předchozích sezonách “vyzrála”. Pro snížení počtu sezonních testů má hrát také provozní důvody. Příprava vozů na pozávodní test byla totiž pro týmy z tohoto hlediska náročná, neboť testy často startovaly v 9:00 a mechanici tak většinou museli na monopostech pracovat přes noc.
Proti návrhu by ovšem mohly klást odpor netovární stáje, pro které by tato změna znamenala méně možností k testování.
Ve startovním poli šesté sezony najdeme zákaznické týmy dva a to Virgin s HWA. Ani jedna z těchto stájí oficiálně neměla příležitost před předsezonními testy ve Valencii, avšak v obou případech jim byla věnována od továrních týmů část z jejich 15 dnů pro soukromé testování.
COMMENTS