Vzrostlý strom uprostřed nádvoří britské ambasády v Berlíně a vedle něj černo zelená formule E a především prototyp připravovaného modelu I-Pace. Tým
Vzrostlý strom uprostřed nádvoří britské ambasády v Berlíně a vedle něj černo zelená formule E a především prototyp připravovaného modelu I-Pace. Tým Panasonic Jaguar Racing přichystal před závodem na letišti Tempelhof okázalý společenský večer, kterého se zúčastnila i filmová herečka Nikyho Laudy.
Tým Panasonic Jaguar Racing je v šampionátu FIA Formule E nováčkem. Jezdci Mitch Evans a Adam Caroll zaujímají v průběžném hodnocení až dvanácté, resp. devatenácté místo. Ačkoliv se ve formuli E, stejně jako v jiných motoristických disciplínách, hledí na sportovní úspěch, hlavní devizou tohoto šampionátu je testování technologií, později aplikovaných do běžných automobilů.
Formule E používá baterie s kapacitou 28 kWh od Williams Advaced Engineering. Z naprostého vybití dosáhnou stoprocentního nabití za pouhou hodinu. Napřesrok se role dodavatele akumulátorů ujme McLaren Applied Technologies a připraví baterie s kapacitou 54 kWh. Elektromotory o výkonu 170 až 200 kW si však nadále budou vyvíjet výrobci a automobilky, které téma elektromobility doslova pohltilo. Není divu, že ve formuli E je zastoupeno více automobilek než ve formuli E – a Jaguar je jednou z nich.
Než se pozornost Jaguaru přesunula na závodní trať před půlkruhovou budovou historického letiště Tempelhof, bylo zapotřebí uspořádat společenskou akci, kde se sejdou novináři, partneři, prodejci a samozřejmě celebrity jako například rallyová závodnice Heidi Hetzer nebo herečka Alexandra Maria Lara, který ve filmu Rivalové ztvárnila manželku Nikiho Laudy. Akce s příznačným názvem RE:CHarge se konala jak jinak než na britské ambasádě.
Nezbytná moderovaná diskuze s jezdci a týmovým manažerem pak nastínila ambice v nadcházejících dvou závodech na Tempelhofu. Německo je totiž klíčovým trhem pro Jaguar, potažmo Land Rover.
Bohužel Evans ani Carroll v Berlíně nebodovali. V prvním závodě měl Evans technické problémy a Carrol dojel až na čtrnáctém místě, čtyři příčky za bodovanými pozicemi. V neděli se Jaguar zlepšení nedočkal. Evans sice spatřil šachovnicový praporek, ale až jako sedmnáctý za Carrollem.
„Byl to pro nás náročný den, ale odnesli jsme si z něj pár pozitiv,“ prohlásil po nedělním závodě týmový manažer James Barclay. „Povedlo se nám najít kvalifikační rychlost, bohužel Mitch Evans přišel o šanci bodovat po přesednutí do druhého vozu, v němž nešla zařadit rychlost. I tak jsme rádi, že se nám podařilo získat jeden bod za nejrychlejší kolo, což je povzbuzující,“ dodal Barclay.
Sezona 2016/17 je pro Jaguar především učednická. Každým závodem získává tým nové poznatky a inženýři nová data, která aplikují do chystaného, prvního ryze elektrického vozu Jaguar I-PACE. SUV bude uvedeno na trh v polovině dubna 2018.
redakce
COMMENTS