Formule E: Di Grassi volá po úpravě pravidla pro využívání brzd

Formule E: Di Grassi volá po úpravě pravidla pro využívání brzd

Pilot stáje Audi Sport Abt Schaeffler Lucas Di Grassi považuje pravidlo pro využívání brzd v kvalifikačním in-lapu za velice hloupé a myslí si, že by

Formule E v Rijádu: Da Costa po startu z pole position vítězí
Formule E: Albon má u Nissanu do budoucna dveře otevřené
Formule E: Zamíří Evans k Porsche?

Pilot stáje Audi Sport Abt Schaeffler Lucas Di Grassi považuje pravidlo pro využívání brzd v kvalifikačním in-lapu za velice hloupé a myslí si, že by mělo být upraveno.

Lucas Di Grassi ovládl v sobotu suverénním způsobem kvalifikaci na ePrix Santiaga, když druhému Sébastienu Buemimu dokázal nadělit půl sekundy. Pilot stáje Audi Sport Abt Schaeffler byl ovšem po skončení kvalifikačních bojů vyloučen a namísto startu z pole position tak zahájil závod v Chile z poslední 22. příčky. Diskvalifikace Brazilce postihla poté, co se ve druhé kvalifikační skupině dopustil během in-lapu chybného využívání brzd. Šampion ze sezony 2016/2017 tímto porušil dodatek dodavatele šasi, který pilotům nařizuje využívat v in-lapu brzdy stejným způsobem jako v rychlém kole a to za účelem prevence jejich poškození.

Po skončení víkendu neskrýval Di Grassi rozčarování nad tímto pravidlem, když jej označil za velice hloupé a volal po jeho okamžité úpravě.

“Nevím, jestli se jedná o to nejhloupějši pravidlo, ale myslím si, že by mělo být pro další závod okamžitě upraveno. V podstatě jsem byl diskvalifikován za to, že jsem během svého kvalifikačního in-lapu nepoužíval brzdový pedál správným způsobem. Nikdy jsem takové pravidlo neviděl, pro mě je úplně hloupé.”

Šampion sezony 2016/2017 dále uvedl, že by za svůj prohřešek očekával mírnější sankci a diskvalifikaci považuje za příliš tvrdý trest. Brazilec také označil své sobotní kvalifikační kolo za nejlepší ve své kariéře.

“Nikdy bychom za takovou věc neočekávali diskvalifikaci. Možná varování nebo penalizaci tří míst. Je mnoho možností a proto byla diskvalifikace z pole position za něco, co neudělalo vůbec žádný rozdíl, velice drsným trestem. Jsem velice frustrovaný, neboť jsem zajel své nejlepší kolo své kariéry ve Formuli E.”

Podle brazilského závodníka došlo k zavedení pravidla z důvodu zabránění přehřátí brzd v kole, které se piloti snaží využít k zahřátí pneumatik. Di Grassi ovšem popírá, že by se o něco takového snažil.

“Ne,” odpověděl na dotaz serveru Motorsport.com. “Momentálně hledáme správný způsob, jak to zanalyzovat. Během in-lapu jsem ze svých brzd dostal mnohem méně než ve svém rychlém kole. Pravidlo je předepsáno na brzdný tlak a ne na energii. Kdyby to bylo napsáno správně na energii a ne na tlak, bylo by to fajn.”

Po startu z chvostu se Di Grassimu v sobotním závodě podařilo vypracovat na osmou příčku. O tyto čtyři body ovšem Brazilec přišel poté, když byl potrestán časovou penalizací za zavinění kolize s José Maríou Lópezem a propadl se tak ve výsledkové listině na 12. místo. V průběžném pořadí pak 34letému jezdci patří až 13. příčka.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0