Po 23 letech se F1 poprvé vrací do Mexika a to na přestavěnou verzi okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez v Mexico City, který nese jméno dvou nejslavně
Po 23 letech se F1 poprvé vrací do Mexika a to na přestavěnou verzi okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez v Mexico City, který nese jméno dvou nejslavnějších mexických závodníků Pedra a Ricarda Rodriguezových.
Okruh byl vybudován v roce 1962 ve veřejném parku a není to jediná podobnost s Monzou. Jsou na něm rychlé rovinky a rychlé zatáčky, které se domácímu okruhu Pirelli docela podobají. Pro první novodobou Velkou cenu Mexika byly nominovány středně tvrdé pneumatiky P Zero White a měkké pneumatiky P Zero Yellow.
Současný okruh byl výrazně upraven, ale stále si uchovává hodně z charakteru toho původního. Nicméně bez reálných dat z okruhu muselo Pirelli při přípravě na závod a při rozhodování o nejvhodnějších směsích spoléhat na počítačovou simulaci.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Je pro nás nesmírně vzrušující mířit do Mexika, na zbrusu nový okruh, který má ovšem zároveň tak bohatou tradici. Nominace směsí pro nový okruh se neobejde bez otazníků, ale simulace – jedna z nejdůležitějších oblastí vývoje technologií v F1 – je velice přesná, ačkoli je nevyhnutelné, abychom se v prvním roce na novém okruhu přiklonili ke konzervativnímu výběru. Jako vždy jsou pro Velkou cenu Mexika naším cílem dvě zastávky v boxech, ale nejisté počasí, které bude v tomto týdnu ovlivňovat velkou část Severní Ameriky, je bezpochyby důležitým faktorem. Okruh byl navržen s ohledem na možnosti předjíždění, takže dohromady s různými strategiemi, které se vytříbí po velice důležitých pátečních volných trénincích, je tu jasný potenciál atraktivního závodění, které jezdcům dovolí
postupovat startovním polem.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Nejznámější zatáčkou okruhu je dlouhá rychlá zatáčka na pravou ruku zvaná Peraltada (poslední zatáčka před cílovou rovinkou), ale z bezpečnostních důvodů z původního profilu zůstala pouze polovina. První polovina původní Peraltady je nyní nahrazena technickou pasáží podobnou Motodromu na Hockenheimu.
Okruh leží v největší nadmořské výšce ze všech okruhů kalendáře F1: to má vliv jak na aerodynamiku (auta musí být nastavena na větší přítlak, aby v řídkém vzduchu dosáhla stejného efektu), tak na maximální rychlost. Očekává se, že monoposty s přeplňovanými motory na 1,3 km dlouhé rovince pojedou přes 330 km/h.
Extrémní počasí v současnosti postihuje velkou část Severní Ameriky. Proto je předpověď pro příštích několik dnů nejasná a v důsledku hurikánu Patricia je velice pravděpodobné, že podmínky pro závodní víkend budou nepříznivé.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Protože poslední Velká cena se na původním okruhu jela v roce 1992, není to pochopitelně relevantní. Nicméně poslední vítěz s pneumatikami Pirelli byl na Autodromo Hermanos Rodriguez v roce 1986 Gerhard Berger s Benettonem, bez zastávky v boxech! Bylo to první vítězství Gerharda Bergera i Benettonu – který je vlastně předchůdcem dnešní stáje Lotus F1 Team.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,3 sekundy na kolo (odhad)
Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: #7, Jorge Alemany, inženýr Pirelli pro F1 „S tímhle číslem jsem od dětství hrával fotbal: přinášelo mi sebedůvěru a dobré výsledky, tak jsem si ho zamiloval. 7 také vypadá jako horní část obráceného písmene J: prvního písmene mého jména.“
COMMENTS