Tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White byly vybrány pro Velkou cenu Velké Británie na Silverstonu: rychlý a plynulý okruh, který
Tvrdé pneumatiky P Zero Orange a středně tvrdé P Zero White byly vybrány pro Velkou cenu Velké Británie na Silverstonu: rychlý a plynulý okruh, který především v mnoha velice rychlých zatáčkách klade vysoké nároky na pneumatiky. Výsledkem toho je velké opotřebení a degradace, především při vysokých teplotách – a to by měl být případ letošního závodu. Stejně jako je Silverstone jedním z nejrychlejších a nejtradičnějších okruhů kalendáře F1, je také svým způsobem domácím závodem Pirelli: logistické centrum pro F1 a vývojové „Centre of Excelence“ italské společnosti se nachází v Didcotu, ani ne hodinu jízdy autem.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Silverstone je vždy fantastický závod s extrémně znalými a nadšenými britskými fanoušky. Je to jeden z mála okruhů, kde jezdci říkají, že slyší povzbuzování fanoušků, když jedou kolem tribun. Stejně jako loni, přivážíme dvě naše nejtvrdší pneumatiky, protože Silverstone přináší vůbec největší příčné zatížení v celé sezóně. Měli bychom tak na Silverstonu vidět jednu nebo dvě zastávky v boxech, zejména pokud bude teplo, což by mělo letos být. Na druhou stranu teplé počasí bylo předpovídáno v řadě let před tím – a nakonec to často stejně skončilo tradičním britským počasím! Týmy by se tak měli připravit na všechno a přemýšlet, jak dostat z pneumatik to nejlepší během celého víkendu jako celku a ne trénink od tréninku. Silverstone je jeden z těch okruhů, které opravdu odměňují absolutní odvahu a nasazení, měli bychom vidět skvělý závod.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Silverstone je proslulý svými pasážemi rychlých a táhlých zatáček, které pneumatiky zatěžují stálými silami až 5g. Týmy používají velký přítlak, což znamená, že jsou pneumatiky často v jeden okamžik vystaveny velkému zatížení ve svislém i příčném směru. Rovinky a brzdné zóny jsou velice krátké a to týmům dovoluje jet s velkým přítlakem, aniž by na rovinkách příliš ztrácely.
Asfalt na Silverstonu nabízí vysokou úroveň přilnavosti a to dále zvyšuje zatížení pneumatik. Teplota běhounu může překračovat hranici 110 °C, to bude velice dobře patrné na záběrech termokamer, které se staly populárním prvkem přenosů F1 od chvíle, kdy byly v roce 2013 uvedeny.
Loni Pirelli na Silverstonu demonstrovalo technologii budoucnosti, když aktuální monopost F1 poprvé obulo do 18“ pneumatik. Lotus pilotovaný Charlesem Picem na nich při testování po závodě odjel několik kol.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loňský 52 kol dlouhý závod vyhrál Lewis Hamilton s Mercedesem se strategií se dvěma zastávkami v boxech. Startoval na středně tvrdých pneumatikách, ve 24. kole přezul na tvrdé pneumatiky a v 41. kole opět na tvrdé. Závod ovlivnilo jeho zastavení v úvodu, což jezdcům umožnilo před restartem přezout pneumatiky. To mělo významný dopad na strategie: sedm jezdců v Top 10 stavělo v boxech pouze jednou.
COMMENTS