Formule 1 míří podruhé do Soči

Formule 1 míří podruhé do Soči

O STUPEŇ MĚKČÍ PNEUMATIKY P ZERO - MĚKKÉ A SUPERMĚKKÉ - PRO DRUHÝ ROČNÍK VELKÉ CENY RUSKA DÍKY HLADKÉMU ASFALTU, MÍRNÉMU POČASÍ A STŘEDNĚ RYCHLÝM Z

24 Le Mans: Kdo sesadí Porsche z trůnu?
GP3: O titul jedou již jen Leclerc s Albonem
19 vozů přihlášeno na závody BSS na Brands Hatch

O STUPEŇ MĚKČÍ PNEUMATIKY P ZERO – MĚKKÉ A SUPERMĚKKÉ – PRO DRUHÝ ROČNÍK VELKÉ CENY RUSKA

DÍKY HLADKÉMU ASFALTU, MÍRNÉMU POČASÍ A STŘEDNĚ RYCHLÝM ZATÁČKÁM JE OČEKÁVÁNO MALÉ OPOTŘEBENÍ A DEGRADACE PNEUMATIK

Milán, 5. října 2015 – Pro Velkou cenu Ruska byly nominovány měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red: o stupeň měkčí než při loňské premiéře, kdy byly nominovány měkké a středně tvrdé pneumatiky. Protože před loňským závodem nebyla k dispozici žádná data, záměrně byla učiněna bezpečná volba. Nyní už máme přesné informace ze závodu a letošní nominace se přesně hodí k charakteristice okruhu. Nový povrch okruhu je hladký, společně s mírným počasím a většinou středně rychlými zatáčkami to obecně vede k nízkému opotřebení a degradaci pneumatik.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Jsme rádi, že se vracíme do Soči na druhou Velkou cenu Ruska: ruský trh je velice důležitý nejen pro nás, ale pro všechny společnosti automobilového průmyslu. Byla tu spousta otazníků, když jsme loni poprvé mířili na nový okruh v Soči – to je pochopitelně případ každého nového okruhu – ale od té doby jsme nashromáždili spoustu dat a to znamená, že pro letošní rok máme mnohem více informací. Výsledkem je, že jsme si mohli dovolit nominovat o stupeň měkčí pneumatiky, to nám pomůže dostat se na strategie se dvěma a třemi zastávkami v boxech, což je náš cíl pro každou Velkou cenu. Nicméně navzdory nejmodernějším technologiím a simulacím se jak my, tak všechny týmy, neustále učíme o okruhu nové věci. Okruh nabízí řadu variací různých zatáček a dobře prověří všechny stránky pneumatik. Jezdci budou moci těžit z extra rychlosti letošních superměkkých pneumatik.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Čerstvě položený asfalt obvykle prochází během prvního roku dramatickými změnami, zejména pokud projde drsnou zimou. Nicméně vzorky asfaltu z okruhu v Soči ukazují, že mezi roky 2014 a 2015 nedošlo k zásadním změnám charakteristik, okruh zůstává hladký s nízkou abrazivností. Protože během roku, s výjimkou F1, není okruh příliš používán, je během závodního víkendu předpokládán velký vývoj, zejména v pátek bude trať „zelená“ a kluzká.

Nejkritičtější je v Soči zatáčka číslo 3 – velice dlouhá levotočivá zatáčka s několika apexy – která byla inspirována slavnou zatáčkou číslo 8 na okruhu v Istanbulu (který rovněž navrhoval Herman Tilke). Zatížena je v ní hlavně pravá přední pneumatika. Celkem je na okruhu 12 pravých a 6 levých zatáček a mezi první a druhou zatáčkou je rovinka dlouhá 650 metrů.

Okruh je s délkou 5 848 metrů třetí nejdelší v letošním kalendáři F1, po Spa-Francorchamps a Silverstonu. Zhruba 1,7 km vede po veřejných komunikacích, závod bude vypsán na 53 kol.

Očekávány jsou teploty 15-20 °C, teplotní degradace bude proto minimální.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval na měkkých pneumatikách a ve 30. kole přezouval na středně
tvrdé. Nejzajímavější strategii zvolil jeho týmový kolega Nico Rosberg, který z měkkých na středně tvrdé přezouval po prvním kole poté, co výrazně probrzdil. Klesl až na 20. místo, ale v cíli byl druhý. Odjel více než 300 km na jedné sadě pneumatik a své nejrychlejší kolo zajel v předposledním kole závodu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,8-1,0 sekundy na kolo Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 13, Mario Malizia, přezouvač pneumatik

„Pro mne by to bylo číslo 13, bez debat: jako Pastor Maldonado! Nemá to žádný speciální důvod, je to prostě číslo, které mi vždy přinášelo štěstí. Myslím, že Pastor by vám řekl to samé.“ Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @nigelmansell. Muselo se to stát: „Il Leone“ je konečně na Twitteru. Podobně jako tomu bylo během jeho závodní kariéry, nestydí se za své názory a jeho postřehy skvěle odrážejí pohled závodníka.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0