Ford zvažuje vstup do kategorie prototypů DPi

Ford zvažuje vstup do kategorie prototypů DPi

Americká automobilka by se mohla od roku 2020 objevit v zámořské sérii IMSA WeatherTech SportsCar poprvé s prototypem třídy Dpi. Globální ředitel Ford

Toyoty v kvalifikaci opět 1-2, Rebellion jen těsně za nimi
Tincknell i Priaulx věří, že Ford může letos získat titul
Zraněného Bourdaise nahradí ve 24H Le Mans Tony Kanaan

Americká automobilka by se mohla od roku 2020 objevit v zámořské sérii IMSA WeatherTech SportsCar poprvé s prototypem třídy Dpi. Globální ředitel Ford Performance Dave Pericak v rozhovoru pro server sportscar365.com přiznal, že Ford by v kategorii mohl najít zájem.

Prozatím značka z Detroitu nasazuje tovární vozy Ford GT v seriálu IMSA a rovněž v Mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC u týmu Chipa Ganassiho, ale vzhledem k tomu, že tento program Fordu po sezoně 2019 skončí, nabízí se otázka, co plánuje zámořský výrobce dál.

Chip Ganassi Racing by rád ve spolupráci s Fordem pokračoval i v roce 2020 a proto na Pericaka vznesl otázku, zda je reálný vstup značky do třídy Daytona Prototype International (DPi), v níž mohou automobilky ve spolupráci s jedním ze stanovených konstruktérů v určitých částech karoserie vytvořit image své značky. Pericak sice jednoznačně odmítá, že by Ford chtěl provozovat dva programy současně, ale v budoucnu jej může třída DPi zlákat.

„Kategorii prototypů DPi bedlivě sledujeme a pokud uznáme, že by pro nás byl postup tímto směrem přínosný, pak tak učiníme. Dějí se tam nyní opravu zajímavé věci, ale v tuto chvíli by pro nás bylo ztrátové závodit s Fordem GT a navíc i s prototypem. Samozřejmě, že se můžeme pustit do různých záležitostí, ale někdy prostě nejde udělat změnu ze dne na den,“ popisuje situaci ředitel Ford Performance Dave Pericak.

„Závodění chápeme jako něco většího, než jen jako vyjet na trať a vyhrávat. Jistě, že chceme vítězit, ale stále jde především o to, abychom primárně propagovali a podporovali naši práci v továrně v Dearbornu, kde vyrábíme auta a trucky,“ uzavírá Pericak.

Zatímco Ford o své budoucnosti v závodech sportovních vozů přemýšlí, nejméně dva nové přírůstky by kategorie DPi měla zaznamenat.

Má se za to, že Honda během léta oznámí partnerství s týmem Penske a konstruktérem LMP2 Orecou, zatímco Joest Racing je ve fázi testování ve větrném tunelu a jeho prototyp s pohonnou jednotkou od Audi by měl do bojů vyrazit příští rok.

Foto: Chip Ganassi Racing

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Útěk Fordu k DPi by byl poměrně velký malér. Oslabilo by to pozici WEC a posílilo by to pozici IMSA. Došlo by i k dalšímu vzdalování evropského a amerického vytrvalostního závodění.
    Bylo by smutné vidět expandující americkou kategorii DPi a zároveň upadající evropskou kategorii LMP2.
    Evropská LMP2 s jednotným universálním motorem je poněkud impotentní. Výrobci šasi jsou sice čtyři, avšak všichni jsou bez tradice a “příběhu.”

  • DISQUS: 0