Šampionát FIA WEC i nadále čeká na vyjádření zájemců o vstup do nové éry hypervozů od sezóny 2020/21. Mezi potenciální uchazeče patří i Ford, který s
Šampionát FIA WEC i nadále čeká na vyjádření zájemců o vstup do nové éry hypervozů od sezóny 2020/21. Mezi potenciální uchazeče patří i Ford, který se chystá uzavřít svůj program továrních týmů s vozy GT a možnou náhradou by mohl být právě přestup do třídy hypervozů.
Velkou roli hraje samozřejmě cena, ale situaci pro amerického výrobce vylepšily nejnovější úpravy pravidel. Nově totiž lze hypervozy postavit i na bázi klasických produkčních vozech spíše než speciálních prototypech. Ford by tak mohl pro stavbu hypervozu využít svůj současný model Ford GT.
„Tento vývoj pravidel o hypervozech je velice zajímavý, protože nám dává možnost vstoupit do té kategorie s naším vozem GT. Rozhodně se na to podíváme a zvážíme, co by nás takové rozhodnutí stálo a jestli by dávalo smysl,“ řekl šéf Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook.
Ford se zúčastnil diskuzí o budoucnosti FIA WEC a třídy LMP1 již od samého počátku. Cílem automobilky bylo hlavně najít společnou řeč mezi WEC a zámořskou sérií IMSA a aby se obě série zavázaly ke stejným technickým regulích. To se však zatím příliš nedaří, a to zejména kvůli celkovým nákladům.
Současná pozice Fordu je taková, že po dojetí super sezóny WEC 2018/19 a ročníku 2019 série IMSA ukončí tovární podporou pro své vozy Ford GT. Závodit by měly i nadále, otázkou ale zůstává jestli jen v rukou soukromých týmů nebo prostřednictvím polo-továrního partnerství. To je ve hře v případě stájí US Ganassi či Multimatic, které se podílí na současném továrním programu Fordu.
„V příštích měsících se rozhodneme, co vlastně chceme dělat s našimi závodními vozy typu GT. Zda je budeme nějakým způsobem v závodění podporovat i nadále nebo je prodáme zákaznickým stájím,“ vysvětlil Rushbrook.
I přesto však Rushbrook přiznává, že případné další změny pravidel by mohly Ford přesvědčit nejen ke vstupu do třídy hypervozů, ale třeba k předhodnocení svých aktivit pro vozy GT. Dá se očekávat, že jednou takovou změnou by mohla být právě společná dohoda mezi WEC a IMSA.
Ford v součanosti prochází zemětřesením, co se motorsportu týče. Zvažuje se například i program prototypů v rámci IMSA, ale také se jedná o Formuli E či například o rallycross šampionátu WRX.
COMMENTS
Přestavba stávajícího GTE na hypercar by znamenalo přiblížit se kategorii GT1, která zde již do roku 2011 byla a která měla i svůj světový šampionát organizovaný SRO.