Konstruktéři prototypů LMP2 obdrželi první pohonné jednotky od Gibson Technology. Unifikované motory budou pohánět startovní pole LMP2 šampionátu FIA
Konstruktéři prototypů LMP2 obdrželi první pohonné jednotky od Gibson Technology. Unifikované motory budou pohánět startovní pole LMP2 šampionátu FIA WEC a ELMS.
Pohonné jednotky s označením GK428 obdržely konstruktérské společnosti ORECA, Onroak Automotive, Riley-Multimatic a Dallara. Právě tato čtveřice bude vyrábět prototypy LMP2 do obou šampionátů.
Motor V8 s objemem 4,2 litru byl vyvíjen od loňského srpna. V průběhu roku absolvoval motor více než 10 000 km na dyno testech. Přímo na závodní dráze by se měl ukázat na konci září, alespoň tak si to plánuje ORECA a Onroak. Prototyp Riley Mk. XXX čeká první ostrý test v říjnu.
Britský výrobce motorů přislíbil dalších šest agregátů do konce října a do začátku prosince dodá dalších deset.
Vedle šampionátu FIA WEC a ELMS má motor Gibson splňovat technická pravidla i pro americkou sérii SportsCar Championship.
Foto: Gibson Technology
COMMENTS