Finále Formule 4 v Hockenheimu: Mawson mistrem

Finále Formule 4 v Hockenheimu: Mawson mistrem

Text a foto: Roman Klemm Druhý ročník velmi dobře obsazeného šampionátu německé Formule 4 byl duelem mezi Joey Mawsonem a Mickem Schumacherem.  Titul

Mick Schumacher: první potvrzení výjimečnosti?
Hamiltonův Hungaroring, chmury Arrivabeneho, Haryanta, Kvjata a Palmera.
GP Rakouska před 40 lety – Jak Karl Oppitzhauser o debut ve Formuli 1 přišel…

Text a foto: Roman Klemm
Druhý ročník velmi dobře obsazeného šampionátu německé Formule 4 byl duelem mezi Joey Mawsonem a Mickem Schumacherem.  Titul získal minulý víkend v Hockenheimu po zásluze Australan.

Mick Schumacher přicestoval do Hockenheimu již jen s teoretickou šancí, stát se mistrem německé Formule 4. Na Australana Joeye Mawsona by musel během tří posledních závodů dohnat 39 bodů a proto bylo pravděpodobnější, že bude slavit Mawson.

A Australan mohl prakticky slavit již v pátek večer: Schumacher totiž patřil mezi osm (!) jezdců, u jejichž vozu našli komisaři po kvalifikaci blokovaný hasící přístroj! Všichni byli diskvalifikováni a Němcovi málo pomohlo, že za vzácné návštěvy jeho matky vyhrál v sobotu ráno “kvalifikační” závod nejpomalejších.

Když šlo o body v prvním závodě, vyrazil Mawson z druhé startovní pozice zle a musel se začadit za Ortmanna a Vipse. Schumacher se snažil z hloubi pole zachraňovat, co se dalo a po třetině závodu byl osmý. Ve stejné fázi závodu se ale výborný Mawson právě probojoval na špičku. Od té chvíle s přehledem kontroloval dění za sebou a zpečetil zisk titulu. Schumacher dojel dobrý šestý za Ortmannem, Vipsem, Zendelim a Preiningem.

Pokud bylo před prvním sobotním závodem jen zataženo, hrozily těžké černé mraky nad startem druhého závodu relativně jasně. I když bylo jasné, že každou sekundu začne pršet, odstartovalo ředitelství závod v daný čas a vyhlásilo jej za “suchý”. Mawson výborně využil své první startovní pozice a usadil se na špičce před Preiningen a Lalibertem, když přišlo to, co přijít muselo: po prvním kole se spustil lijavec a závod byl přerušen. Po krátké přestávce se startovalo znovu za Safety Carem, který uvolnil závodníkům cestu teprve osm minut před koncem. Pro Mawsona to byly optimální podmínky a asi mu nevadilo, že se opět závodilo jen tři minuty. Po srážce několika vozů, které na stále ještě mokré trati riskovaly start na bezprofilových slickách, dojelo pole do cíle za vodícím vozem. Novopečený mistr Mawson se mohl radovat z desátého vítězství roku.

Z nejlepšího startovního místa velmi zdravého, 37 vozů čítajícího pole směl v neděli vyrazit Němec Schramm. Nejlepší reakci na startu ale ukázal Kanaďan Laliberte. Mawsonův týmový kolega se s úspěchem usadil na špičce, za ním ovšem předváděl nejsilnější tah kupředu Mick Schumacher. Jezdec, který vyrazil z pátého místa, byl již po několika kolech třetí a měl to být právě Mawson, kdo mu v neděli pomohl k ještě lepšímu výsledku: Joey se pokoušel předjet osmého Zendeliho, když se střetla kola jejich monopostů a Mawson letěl do štěrku. Následující Pace Car-fáze samozřejmě zničila Laliberteho slibný náskok. Schumacher opět předvedl, že patří mezi největší talenty sezony, rychle se dostal před Vipse a i před lídra, aby zakončil ročník smířlivě vítězstvím.

“Schumi junior” má pořád ještě naději, korunovat se tohoto roku mistrem. Paralelně k německému šampionátu absolvoval i celou sezonu v Itálii, kde je před posledními třemi závody (Monza koncem října) jen 25 bodů za lídrem Marcosem Seibertem z Argentiny.

Nepřekvapí, když na sebe Mawson a Schumacher narazí i příští sezonu: oba totiž s velkou pravděpodobností postoupí v hierarchii týmů Van Amersfoort a Prema-Theodore do evropského šampionátu Formule 3.

Konečný stav ADAC-Formel-4 roku 2016:
1. Joey Mawson                374 P.
2. Mick Schumacher         297 P.
3. David Ortmann             241 P.
4. Thomas Preining           170,5 P.
5. Kim-Luis Schramm       164 P.
6. Janes Fittje                   131 P.
7. Juri Vips                       123 P.
8. Nicklas Nielsen              102 P.
9. Juan Manuel Correa       91 P.
10. Simo Laaksonen           88 P.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0