FIA WEC zavádí trestné body, jaké další změny světový šampionát chystá?

FIA WEC zavádí trestné body, jaké další změny světový šampionát chystá?

Od oznámení super sezóny prochází mistrovství světa vytrvalostních závodů rozsáhlými změnami. I nadále patří mezi hlavní témata snížení nákladů, zlepš

Porsche nastoupí v Le Mans v retro stylu
Toyota dominovala prvním tréninkům
Corvette Racing nastoupí v rámci WEC také v Šanghaji

Od oznámení super sezóny prochází mistrovství světa vytrvalostních závodů rozsáhlými změnami. I nadále patří mezi hlavní témata snížení nákladů, zlepšení atraktivity závodů a nově představili organizátoři také trestný bodový systém po vzoru Formule 1 či šampionátu Blancpain GT Series.

Každý jezdec v seriálu WEC bude mít 12 bodů na sezónu, ze kterých mohou traťoví komisaři odečítat za jednotlivé prohřešky. Nejvíce 6 za závodní víkend. Pokud jezdec přijde o všechny body, bude z následujícího podniku vyloučen. Poté začne znovu od začátku s 12 body.

Oragnizátoři tím chtějí docílit zkvalitnění soubojů na trati a celkového chování jezdců, avšak je třeba poznamenat, že tento bodový systém má sloužit pouze jako sekundární prostředek. Vždy bude záležet na komisařích, jak situaci posoudí a zda k odečítání bodů sáhnou.

Jezdců se týkají i další změny. Kategorizace stálých pilotů bude v super sezóně od jejího startu uzamčena až do Le Mans 2019. Jinak to však bude platit pro nováčky, kteří se k „prodlouženému ročníku“ připojí až ve druhém roce, tam bude platit jejich aktuální kategorie.

U jezdeckých sestav však bude nově platit i jistá benevolence. Komise složená ze zástupců FIA, ACO a promotéra LMEM může povolit start posádce složené i z nevyhovující kombinace hodnocení jezdců. Nesmí však být ohrožena bezpečnost na trati či vzniknout výhoda vůči soupeřům.

Organizátoři přišli rovněž s detaily odlišného bodování pro závody 24h Le Mans a 1 500 mil Sebringu. Již z dřívějška víme, že se v těchto závodech budou udělovat body navýšené o 50% resp. 25%. Nově však bylo řečeno, že se výsledná hodnota bude vždy zaokrouhlovat k nejbližšímu celému číslu. Proto vítěz v Le Mans obdrží 38 bodů.

FIA oznámila, jaký minimální čas budou muset piloti strávit za volantem při závodě v Sebringu. Pro kategorie LMP1 a GTE-Pro bude platit 90 minut, pro jezdce v LMP2 3 hodiny a pro stříbrné a bronzové jezdce v GTE-Am bude minimum činit až 3,5 hodiny. Maximální možný čas za volantem bude pro všechny třídy 8 hodin, kromě GTE-Am, kde to bude pouze 6 hodin.

A nakonec novinky ohledně financí. Vstupní poplatek byl navýšen o € 2 000 na závodní víkend, zatímco registrační poplatek pro sezónu GT zůstává pro automobilky i nadále € 310 000. Stejně stojí i vstup nového týmu do LMP1.

Náklady však budou klesat díky dalšímu razantnímu omezení testování u prototypů. Týmy z LMP1 budou mít nyní jen tři privátní testy, oproti letošním sedmi. LMP2 také čeká omezení, a to z osmi dnů na pět. U kategorií GT vše zůstává při starém na 10 testovacích dnech.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0