Od oznámení super sezóny prochází mistrovství světa vytrvalostních závodů rozsáhlými změnami. I nadále patří mezi hlavní témata snížení nákladů, zlepš
Od oznámení super sezóny prochází mistrovství světa vytrvalostních závodů rozsáhlými změnami. I nadále patří mezi hlavní témata snížení nákladů, zlepšení atraktivity závodů a nově představili organizátoři také trestný bodový systém po vzoru Formule 1 či šampionátu Blancpain GT Series.
Každý jezdec v seriálu WEC bude mít 12 bodů na sezónu, ze kterých mohou traťoví komisaři odečítat za jednotlivé prohřešky. Nejvíce 6 za závodní víkend. Pokud jezdec přijde o všechny body, bude z následujícího podniku vyloučen. Poté začne znovu od začátku s 12 body.
Oragnizátoři tím chtějí docílit zkvalitnění soubojů na trati a celkového chování jezdců, avšak je třeba poznamenat, že tento bodový systém má sloužit pouze jako sekundární prostředek. Vždy bude záležet na komisařích, jak situaci posoudí a zda k odečítání bodů sáhnou.
Jezdců se týkají i další změny. Kategorizace stálých pilotů bude v super sezóně od jejího startu uzamčena až do Le Mans 2019. Jinak to však bude platit pro nováčky, kteří se k „prodlouženému ročníku“ připojí až ve druhém roce, tam bude platit jejich aktuální kategorie.
U jezdeckých sestav však bude nově platit i jistá benevolence. Komise složená ze zástupců FIA, ACO a promotéra LMEM může povolit start posádce složené i z nevyhovující kombinace hodnocení jezdců. Nesmí však být ohrožena bezpečnost na trati či vzniknout výhoda vůči soupeřům.
Organizátoři přišli rovněž s detaily odlišného bodování pro závody 24h Le Mans a 1 500 mil Sebringu. Již z dřívějška víme, že se v těchto závodech budou udělovat body navýšené o 50% resp. 25%. Nově však bylo řečeno, že se výsledná hodnota bude vždy zaokrouhlovat k nejbližšímu celému číslu. Proto vítěz v Le Mans obdrží 38 bodů.
FIA oznámila, jaký minimální čas budou muset piloti strávit za volantem při závodě v Sebringu. Pro kategorie LMP1 a GTE-Pro bude platit 90 minut, pro jezdce v LMP2 3 hodiny a pro stříbrné a bronzové jezdce v GTE-Am bude minimum činit až 3,5 hodiny. Maximální možný čas za volantem bude pro všechny třídy 8 hodin, kromě GTE-Am, kde to bude pouze 6 hodin.
A nakonec novinky ohledně financí. Vstupní poplatek byl navýšen o € 2 000 na závodní víkend, zatímco registrační poplatek pro sezónu GT zůstává pro automobilky i nadále € 310 000. Stejně stojí i vstup nového týmu do LMP1.
Náklady však budou klesat díky dalšímu razantnímu omezení testování u prototypů. Týmy z LMP1 budou mít nyní jen tři privátní testy, oproti letošním sedmi. LMP2 také čeká omezení, a to z osmi dnů na pět. U kategorií GT vše zůstává při starém na 10 testovacích dnech.
COMMENTS