Podívejte se s námi na startovní listinu třídy LMP1 v rámci šampionátu FIA WEC. Ubyly sice dva týmy a tři přihlášená auta, přesto elitní kategorie tak
Podívejte se s námi na startovní listinu třídy LMP1 v rámci šampionátu FIA WEC. Ubyly sice dva týmy a tři přihlášená auta, přesto elitní kategorie také dozajista i letos nabídne velmi zajímavé boje.
Začněme u těch ztrát. Aféra Dieselgate zamávala sportovním oddělením Audi, takže se nejúspěšnější tým z Le Mans v tomto roce musel poroučet. A to byl dokonce připravený speciál pro letošní sezonu. Inu, do hlavy top manažerů nevidíte… Vedle Audi řekl „Adieu!“ třídě LMP1 ještě Rebellion Racing. Benzínové prototypy nemají proti hybridům šanci, proto se parta ze Švýcarska rozhodla zkusit štěstí jinde a bojovat o nejcennější vavříny v kategorii LMP2.
Suma sumárum nám tak zbyly dva tovární a jeden nezávislý tým. Obhájci titulu z Porsche opět nasadí dva vozy 919 Hybrid. První posádka pojede ve složení Neel Jani, Andre Lotterer, Nick Tandy (#1), druhou pak tvoří Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber (#2). Proti loňskému roku dorazila hvězda Audi Lotterer a nově tu máme i Novozélanďana Bambera s Britem Tandym. Odešli Mark Webber do závodnického důchodu a s ním opustil elitní tým také Němec Marc Lieb a Francouz Romain Dumas, kteří dostali od Porsche jiné závodnické úkoly. Motoru speciálu 919 Hybrid se dostalo kompletní rekonstrukce, takže vytáhne více než 900 koní (662 kW). Cíl je jasný a nemůže být menší – třetí rok po sobě vyhrát FIA WEC i 24H Le Mans.
Two Wrestlers, ONE Goal, who will triumph over in 2017?🏁🏆@Toyota_Hybrid Vs @Porsche_Team, battle commences!#WEC #Endurance2017 pic.twitter.com/4SAIV1abx4
— WEC 🤠 🇺🇸 (@FIAWEC) February 2, 2017
V tom ale Porsche budou chtít zabránit loňští smolaři z Toyoty. Japonci myslí útok na světové vavříny smrtelně vážně, proto připravili nejen pro Le Mans hned tři speciály TS050 – Hybrid. Ve voze s číslem 7 pojedou Mike Conway, Kamui Kobayashi a nově také trojnásobný mistr světa FIA WTCC José María López. Osmičku budou mít na kapotě Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima – tedy jediné nezměněné trio v celé letošní startovce LMP 1. O třetím autě #9 se ví zatím jen to, že ho bude pilotovat francouzský univerzál Stéphane Sarrazin. Jisté také je, že další dva piloti budou nováčci v barvách Toyota Gazoo Racing, neboť loňská šestka se už po autech tak nějak „poskládala“.
Pro českého fanouška bude nejatraktivnějším nováčkem ve třídě LMP1 zřejmě expilot F1 a vítěz GP Kanady 2008 Robert Kubica. Polák, jenž po vážném zranění ruky v rallye musel F1 opustit a zkoušel štěstí ve WRC, se teď dal na endurance. V barvách ByKolles Racing Team usedne do předělaného vozu ENSO CLM P1/01 – NISMO (o změně dodavatele motoru u ByKolles čtěte více ZDE) s číslem 4. Kubica zná momentálně jméno jen jednoho parťáka, je jím Brit Oliver Webb – vítěz ELMS z roku 2014 a třetí v Le Mans ve třídě LMP2 z téhož roku.
Jezdci a týmy LMP1 ve FIA WEC 2017
Tým | č. | vůz | pneu | jezdci |
Porsche LMP Team | 1 | Porsche 919 Hybrid | Michelin | Neel Jani, Andre Lotterer, Nick Tandy |
Porsche LMP Team | 2 | Porsche 919 Hybrid | Michelin | Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber |
ByKolles Racing Team | 4 | ENSO CLM P1/01-Nissan | TBA | Robert Kubica, Oliver Webb, TBA |
Toyota Gazoo Racing | 7 | Toyota TS050-Hybrid | Michelin | Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López |
Toyota Gazoo Racing | 8 | Toyota TS050-Hybrid | Michelin | Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima |
Toyota Gazoo Racing | 9 | Toyota TS050-Hybrid | Michelin | Stéphane Sarrazin, TBA, TBA |
Foto FIA WEC a ByKolles Racing Team
COMMENTS