Dramatický finiš šestihodinovky na japonském okruhu Fuji vyšel ve prospěch domácí Toyoty, která porazila dominující Audi a zvítězila poprvé od roku 20
Dramatický finiš šestihodinovky na japonském okruhu Fuji vyšel ve prospěch domácí Toyoty, která porazila dominující Audi a zvítězila poprvé od roku 2014.
Audi číslo 8 s posádkou Oliver Jarvis, Lucas di Grassi a Loic Duval mělo nakročeno k vítězství. Německý prototyp LMP1 diktoval tempo závodu, a přestože časový rozdíl na konkurenci nebyl nikterak velký, zdálo se, že Audi má závod pevně v rukou. Pak ale přišly na řadu zastávky v boxech a scénář šestihodinovky se úplně změnil.
Zatímco u Audi mechanici doplňovali palivo a měnili pneumatiky, u Toyoty se rozhodli pouze tankovat. Kamuji Kobajaši se rázem dostal do čela s náskokem zhruba 30 vteřin před Loicem Duvalem. Francouzský závodník vedoucí Toyotu stahoval mílovými kroky a v posledních minutách měl prototyp přímo před sebou. Kobajaši však zabral, využil provozu na trati a Duvala za sebou nechal s rozdílem 1,4 vteřiny.
Radost týmu Toyota a posádky Kamuji Kobajaši, Mike Conway a Stephane Sarrazin byla obrovská, nevyjímaje publika na tribunách. Audi se muselo spokojit s druhým místem a třetí příčka připadla posádce Timo Bernhard, Mark Webber a Brendon Hartley z Porsche. Jejich kolegové a lídři průběžného hodnocení Romain Dumas, Marc Lieb a Neel Jani dojeli až pátí za druhou Toyotou.
O vítězství se bojovalo i v kategorii LMP2. Tým G-Drive se konečně dočkal letošní první výhry, když nová posila Will Stevens předjel v závěru Bruna Sennu a ujal se vedení. Jen pár kol před tímto klíčovým manévrem musel Stevens propustil Sennovi první místo, protože Brazilce předjel mimo závodní trať. Na druhý pokus však Stevens zvládl prototyp udržet v mezích bílé čáry a první místo mu a jeho kolegům Alexi Brundlovi a Romanu Rusinovi zůstalo. Druhé místo tak brali Bruno Senna, Filipe Albequerque a Ricardo Gonzales a na třetím místě byli klasifikování Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes a Stephane Richelmi.
Kategorii GTE-Pro dominoval tým Ford v čele s posádkou Harry Tincknell a Andy Priaulx. Tovární týmy se ve Fuji seřadily hezky za sebou a za dvojicí Fordů dojely oba vozy Ferrari, za nimi se seřadily Aston Martin a sedmičlenné startovní pole uzavřelo Porsche.
V kategorii GTE-Am si letos počtvrté dojeli pro vítězné poháry Pedro Lamy, Mathias Lauda a Paul Dalla Lana s Astonem Martinem. Vedoucí příčku v průběžném hodnocení si však stále s velkým náskokem drží Emmanuel Collard, Francois Perrodo a Rui Aguas, kteří dojeli na druhém místě.
Výsledky závodu ZDE
COMMENTS