Navzdory slibné kvalifikaci, v níž si Porsche zajistilo start z prvního místa, se z druhého prvenství ze dvou závodů radovala Toyota. Posádka Lapierre
Navzdory slibné kvalifikaci, v níž si Porsche zajistilo start z prvního místa, se z druhého prvenství ze dvou závodů radovala Toyota. Posádka Lapierre/Davidson/Buemi si dojela pro další cenné vítězství a konkurenční Audi za sebou nechala o více než jednu minutu.
Z pole position vyráželo Porsche číslo čtrnáct s posádkou Neel Jani, Marc Lieb a Romain Dumas. Německá automobilka přišla o vedení v druhé hodině závodu, kdy Liebovi zhasl během zastávky v boxech motor a první místo převzal Buemi s Toyotou.
Po dvou a půl hodinách se u Porsche dostavily závažnější problémy. Dumas čelil potížím s elektronikou, a přestože se mu ji nakonec povedlo nahodit, propadl se z druhého místa na čtvrté.
Na stříbrnou pozici se posunulo Audi s jedničkou na kapotě. Nicméně dvojice prototypů Audi R18 postrádala ve srovnání s Toyotou rychlost a problémy jim dělala i spotřeba paliva. V závěru závodu si Loic Duval musel hlídat situaci za sebou, neboť druhá Toyota v rukou Stephaneho Sarrazina byla jen pár vteřin za ním. Zopakovat dvojnásobné vítězství se ale Japoncům nepovedlo. Velkou roli v tom hrály zejména potíže s přetáčivosti a snaha odjet dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin.
Na čtvrté pozici dojelo zmiňované Porsche s číslem čtrnáct. První pětku uzavřelo druhé Audi posádky Fassler/Lotterer/Treluyer. Porsche s číslem 20 potkaly rozsáhlé problémy se zavěšením a po opakovaných zastávkách v boxech se pro trojici Bernhard/Webber/Hartley stal šestihodinový závod spíše vydatným testovacím dnem před důležitou čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans.
Soukromý Rebellion Racing poprvé v sezoně nasadil nové prototypy R-One Toyota. Posádka Prost/Heidfeld/Beche dojela na celkovém sedmém místě. Sesterský vůz odstoupil v páté hodině závodu.
V pětičlenné kategorii prototypů LMP2 se z druhého vítězství v roce radovala stáj G-Drive Racing s vozem Morgan Nissan v rukou Romana Rusinova, Oliviera Pla a Juliena Canala. Trojice si vyjela náskok více než jedné minuty nad týmem Jota Sport, který tradičně pojal závod ve Spa jako přípravu na Le Mans. Z pole position startující tým KCMG nedokázal odpovědět na dominantní jízdu G-Drive a obsadil třetí místo. Dvojice prototypů stáje SMP dojela mimo pódiová umístění.
Zatímco v Silverstone nedokázalo Ferrari odpovědět na rychlost vozů Porsche, ve Spa tomu bylo přesně naopak. Kategorie GTE-Pro nabídla divákům dominantní jízdu posádky Bruni/Vilander, která první místo na startu proměnila v jednokolový náskok v cíli. Nějakou dobu se zdálo, že stáj AF Corse má na dosah double, ale Patrick Pilet v závěru předjel Ferrari s číslem 71 a své Porsche, sdílené s Jorgem Bergmeisterem, protlačil na druhé místo.
Přestože posádka Turner/Mucke/Senna týmu Aston Martin strávila nějakou dobu na čele, nakonec nedokázala odpovědět na rychlost italských a německých strojů a dojela na čtvrtém místě. Za ní dojel sesterský vůz a šestá příčka připadla posádce Holzer/Makowiecki. Vítěze úvodního podniku potkaly v pátého hodině technické potíže a na vítězné Ferrari ztratili čtyři kola.
Radost týmu AF Corse se nesoustředila pouze na kategorii GTE-Pro. I v GTE-Am si pro největší pohár dojela posádka vozu Ferrari. Cioci/Venturi/Perez-Companc za sebou nechali Aston Martin s číslem 95 (Poulsen, Heinemeir Hansson, Stanaway) díky ušetřené zastávce v boxech, což mělo na jejich výsledek zásadní vliv. Třetí příčku obsadil druhý Aston Martin s posádkou Dalla Lana/Lamy/Nygaard.
Výsledky závodu najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Tak můžeme souhlasit nádherný závod, to co předvedlo sedm továrních prototypů v páteční kvalifikaci na mokré dráze skoro za tmy se málokdy vidí. Sobotní závod na suché trati, strašná zima, plné tribůny závody WEC příchodem Porsche do LMP-1 získaly . V neděli jsme navštívili také DTM na Hockenheimu jsou to opravdu nesrovnatelné závody, jednoznačně ve prospěch WEC a nádhernému okruhu ve Spa!