FIA WEC: Toyota opět vítězí, v problémech tentokrát Porsche

FIA WEC: Toyota opět vítězí, v problémech tentokrát Porsche

Navzdory slibné kvalifikaci, v níž si Porsche zajistilo start z prvního místa, se z druhého prvenství ze dvou závodů radovala Toyota. Posádka Lapierre

JOTA Sport postoupí do šampionátu FIA WEC
Budoucnost projektu Nissan LMP1 v ohrožení?
FIA WEC: Velká bitva továrních týmů, soukromníci skomírají

Navzdory slibné kvalifikaci, v níž si Porsche zajistilo start z prvního místa, se z druhého prvenství ze dvou závodů radovala Toyota. Posádka Lapierre/Davidson/Buemi si dojela pro další cenné vítězství a konkurenční Audi za sebou nechala o více než jednu minutu.

Z pole position vyráželo Porsche číslo čtrnáct s posádkou Neel Jani, Marc Lieb a Romain Dumas. Německá automobilka přišla o vedení v druhé hodině závodu, kdy Liebovi zhasl během zastávky v boxech motor a první místo převzal Buemi s Toyotou.

Po dvou a půl hodinách se u Porsche dostavily závažnější problémy. Dumas čelil potížím s elektronikou, a přestože se mu ji nakonec povedlo nahodit, propadl se z druhého místa na čtvrté.

Na stříbrnou pozici se posunulo Audi s jedničkou na kapotě. Nicméně dvojice prototypů Audi R18 postrádala ve srovnání s Toyotou rychlost a problémy jim dělala i spotřeba paliva. V závěru závodu si Loic Duval musel hlídat situaci za sebou, neboť druhá Toyota v rukou Stephaneho Sarrazina byla jen pár vteřin za ním. Zopakovat dvojnásobné vítězství se ale Japoncům nepovedlo. Velkou roli v tom hrály zejména potíže s přetáčivosti a snaha odjet dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin.

Na čtvrté pozici dojelo zmiňované Porsche s číslem čtrnáct. První pětku uzavřelo druhé Audi posádky Fassler/Lotterer/Treluyer. Porsche s číslem 20 potkaly rozsáhlé problémy se zavěšením a po opakovaných zastávkách v boxech se pro trojici Bernhard/Webber/Hartley stal šestihodinový závod spíše vydatným testovacím dnem před důležitou čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans.

Soukromý Rebellion Racing poprvé v sezoně nasadil nové prototypy R-One Toyota. Posádka Prost/Heidfeld/Beche dojela na celkovém sedmém místě. Sesterský vůz odstoupil v páté hodině závodu.

\"2014-6-Heures-de-Spa-Francorchamps-WEC-Adrenal-JR5-9050.JPG_hd\"

V pětičlenné kategorii prototypů LMP2 se z druhého vítězství v roce radovala stáj G-Drive Racing s vozem Morgan Nissan v rukou Romana Rusinova, Oliviera Pla a Juliena Canala. Trojice si vyjela náskok více než jedné minuty nad týmem Jota Sport, který tradičně pojal závod ve Spa jako přípravu na Le Mans. Z pole position startující tým KCMG nedokázal odpovědět na dominantní jízdu G-Drive a obsadil třetí místo. Dvojice prototypů stáje SMP dojela mimo pódiová umístění.

Zatímco v Silverstone nedokázalo Ferrari odpovědět na rychlost vozů Porsche, ve Spa tomu bylo přesně naopak. Kategorie GTE-Pro nabídla divákům dominantní jízdu posádky Bruni/Vilander, která první místo na startu proměnila v jednokolový náskok v cíli. Nějakou dobu se zdálo, že stáj AF Corse má na dosah double, ale Patrick Pilet v závěru předjel Ferrari s číslem 71 a své Porsche, sdílené s Jorgem Bergmeisterem, protlačil na druhé místo.

\"2014-6-Heures-de-Spa-Francorchamps-WEC-Adreanal--T--9969_hd\"

Přestože posádka Turner/Mucke/Senna týmu Aston Martin strávila nějakou dobu na čele, nakonec nedokázala odpovědět na rychlost italských a německých strojů a dojela na čtvrtém místě. Za ní dojel sesterský vůz a šestá příčka připadla posádce Holzer/Makowiecki. Vítěze úvodního podniku potkaly v pátého hodině technické potíže a na vítězné Ferrari ztratili čtyři kola.

Radost týmu AF Corse se nesoustředila pouze na kategorii GTE-Pro. I v GTE-Am si pro největší pohár dojela posádka vozu Ferrari. Cioci/Venturi/Perez-Companc za sebou nechali Aston Martin s číslem 95 (Poulsen, Heinemeir Hansson, Stanaway) díky ušetřené zastávce v boxech, což mělo na jejich výsledek zásadní vliv. Třetí příčku obsadil druhý Aston Martin s posádkou Dalla Lana/Lamy/Nygaard.

Výsledky závodu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tak můžeme souhlasit nádherný závod, to co předvedlo sedm továrních prototypů v páteční kvalifikaci na mokré dráze skoro za tmy se málokdy vidí. Sobotní závod na suché trati, strašná zima, plné tribůny závody WEC příchodem Porsche do LMP-1 získaly . V neděli jsme navštívili také DTM na Hockenheimu jsou to opravdu nesrovnatelné závody, jednoznačně ve prospěch WEC a nádhernému okruhu ve Spa!

  • DISQUS: 0