Toyota vyhrála kvalifikaci s vozem číslo sedm Alexe Wurze, Nicolase Lapierra a Kazukiho Nakajimi. Trojce vévodila závodu, následovaná týmovými kolegy
Toyota vyhrála kvalifikaci s vozem číslo sedm Alexe Wurze, Nicolase Lapierra a Kazukiho Nakajimi. Trojce vévodila závodu, následovaná týmovými kolegy Stephanem Sarrazinem, Anthonym Davidsonem a Sebastienem Buemim.
Jenže Toyota číslo sedm na čele nevydržela. Wurz byl nucen zastavit na výjezdu na pitlane se stávkujícím motorem. Prapor tak převzal sesterský prototyp a navzdory Buemiho obavám ze silných vibrací v zadní části auta, dovezl Švýcar japonské automobilce první a zároveň poslední možné vítězství v roce 2013.
Ani u Audi neproběhl závod zcela bez problémů. Prototyp s číslem dva držel po odstoupení Toyoty druhé místo, ale Duval kvůli technickým problémům odstoupil. Nově korunovaní šampioni roku 2013 – Tom Kristensen, Allan McNish a Loïc Duval – tak poslední štaci druhého ročníku FIA WEC nedokončili.
Stříbrná příčka připadla posádce Andre Lotterer, Benoit Treluyer a Marcel Fassler. Přestože prototyp Audi s číslem jedna v závěrečné části závodu zajížděl velmi rychlá kola, jeho ztráta na Toyotu byla více než jedna minuta.
Vzhledem k tomu, že Rebellion Racing odstoupil v doprovodu s mohutným dýmem z motoru Toyota, připadlo celkové třetí místo stáji G-Drive Racing kategorie LMP2. Mike Conway, John Martin a Roman Rusinov proto převzali maličký pohár za celkové třetí místo a (nepatrně) větší pohár za první místo v LMP2. Bylo to jejich čtvrté vítězství v sezoně, čímž v posledním možném momentě posunuli G-Drive na konečné třetí místo v poháru týmů. V poháru jezdců jim druhé místo uniklo jen o pouhý půlbod.
Z titulů v LMP2 se podle předpokladů radovala stáj OAK Racing, která v tabulce udržela první dvě místa a v poháru jezdců si titul odnesli Martin Plowman, Bertrand Baguette a Ricardo Gonzalez.
V kategorii GTE Pro se strategie stáje AF Corse (asi) vyplatila. Vedení týmů rozdělilo posádku Gianmaria Bruni a Giancarlo Fisichella do dvou vozů, aby tím zvýšilo šanci na titul. Bruni s Vilanderem šestihodinovku vyhráli a italský závodník se mohl radovat z titulu. Jeho celoroční týmový kolega Fisichella nikoliv.
Na druhém místě dojelo Porsche Jörga Bergmeistera a Patricka Pileta, třetí příčka připadla Fisichellovi s Kamujim Kobajašim. Naopak Aston Martin doslova vyhořel. Britská automobilka vstupovala do posledního dílu šampionátu s vedením v poháru jezdců, týmů i konstruktérů. Technické problémy dua Darren Turner – Stefan Mücke a následně Pedra Lamyho, Bruna Senny a Richie Stanawaye znamenaly, že Aston přišel o veškerou výhodu a všechny tituly připadly Ferrari.
Ani Porsche nebude na Bahrajn vzpomínat v dobrém, jmenovitě pak na Dominika Kraihamera, který v pomalé první zatáčce ztratil kontrolu nad Lotusem a vrazil do vedoucího Porsche Richarda Lieta, čímž ho, a týmového kolegu Marca Lieba, prakticky vyřadil ze hry o titul, neboť ve zbývajících více než pěti hodinách musela dvojce jezdit s poškozenou aerodynamikou.
V kategorii GTE-Am Aston Martin pohár jezdců udržel, o pohár týmů ale přišel. Jamie Campbell-Walter a Stuart Hall si pátým místem pojistili titul, ale možnost prohry nebyla daleko. Enzo Potolicchio a Rui Aguas dojeli do cíle na druhém místě, čímž se k vítězné dvojici přiblížili na rozdíl pouhého bodu. Co se Potolicchiovi nepovedlo v poháru jezdců, dotáhl do konce v poháru týmů. Jeho stáj 8Star Motorsport mohla slavit druhý titul v řadě za sebou.
Kompletní výsledky najdete zde
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Závod byl takový neslaný,nemastný nepomohl ani noční dojezd. Závody WEC se ubírají nějakým divným směrem,opouští okruhy s tradicí a směrují do neznáma. Le Mans je jenom jedno má tradici a jedinečnost je na jaké trati se jede. Ty fádní ,monstrokruhy jako je Bahrajn, okruh v Schanghaji nebo v Austinu to nevytrhnou. Tyto vozy patří na Sebring,Monzu,Brno nebo Petit Le Mans. Trošku mám obavy ze vstupu Porsche do šampionátu ve spojení s Reed-Bullem aby šampionát díky tomu,že někdo začne sypat více nedopad hůře než současná F-1 s beskokurenčním R.B. Nevadilo by,kdyby se opakovala situace jako před 25 lety kdy Porsche své konkurence schopné vozy prodával různým týmům a ty závodily proti sobě. To ale v současné době vysokých nákladu na vozy hlavně LMP-1 nebude možné,zřejmě by se tyto týmy nedokázaly o tyto skvosty postarat a na úrovni závodit. A už se rýsuje spor šéfů ACO a potažmo i WEC s promotéry závodu v Austinu příští rok kde letos jely závody WEC i ALMS v jeden víkend. Na závod ALMS,která se od příštího roku mění po spojení se sérií Grand-Am na USCR přišlo 35000 diváků na závody WEC jen 8000. WEC chce závody v sobotu s nočním dojezdem, USCR také v sobotu,při troše vůle by se dali zvládnout oba dva, uvidíme jak se zachová pan Neveu. Tak my středoevropané musíme být rádi za ELMS mimochodem moc dobré závody,škoda že jeden co byl poblíž už se nepojede.