Ačkoliv z prvního místa znovu startoval tovární prototyp Porsche, byla to Toyota, která si dojela pro vítězství a společně s Ferrari a Astonem Martin
Ačkoliv z prvního místa znovu startoval tovární prototyp Porsche, byla to Toyota, která si dojela pro vítězství a společně s Ferrari a Astonem Martin slavila v Bahrajnu, v předposledním závodě sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů, tolik kýžený titul.
Z mistrovského titulu se radovala posádka Anthony Davidson a Sebastien Buemi, navzdory tomu, že dvojice dojela až na celkovém jedenáctém místě. Lídry šampionátu zpomalila výměna alternátoru, do které se mechanici pustili v druhé hodině závodu. O svou pozici se ale Davidson a Buemi nemuseli příliš strachovat, protože Lotterer, Treluyer a Fassler nedokázali využít nabídnuté příležitosti a potřebné druhé místo, aby udrželi naděje na titul, bylo nad jejich síly. Mistrovská posádka z roku 2012 dojela na čtvrtém místě.
Nemohoucí prototyp Toyota zastoupil sesterský vůz v rukou Alexe Wurze, Mika Conwaye a Stephane Sarrazina, kteří dojeli s padesátivteřinovým náskokem před z pole-position startujícím Porsche posádky Jani, Dumas a Lieb. Druhé Porsche, řízené Webberem, Bernardem a Hartleyem, dojelo na třetím místě a letos debutující německá automobilka se mohla poprvé radovat z dvojnásobného umístění na stupních vítězů. Za nimi dojely oba prototypy Audi, dále soukromé vozy stáje Rebellion Racing a až potom noví mistři světa Davidson a Buemi.
Pouze v kategorii LMP2 není o nových mistrem zdaleka rozhodnuto, naopak situace se ještě zamotala. Pro druhé vítězství si dojel tým KCMG s Alexem Imperatorim, Richardem Bradleym a Mattem Howsonem. Na druhém místě se pohybovali Minassian, Mediani a lídr šampionátu Sergey Zlobin. Jenže Minassian kvůli technickým potížím odstoupil patnáct minut před koncem a Zlobin tím přišel o vedení v šampionátu. Čest týmu SMP Racing hájili v cíli druzí Kirill Ladygin, Anton Ladygin a Viktor Shaitar. Na třetím místě dojela stáj OAK Morgan Judd, která působí ve FIA WEC na částečný úvazek a tak body za třetí místo brali v pořadí čtvrtí Olivier Pla, Roman Rusinov a Julien Canal, jež se potýkali s technickými problémy. Po bahrajnské šestihodinovce se ale vyhoupli do čela šampionátu.
V kategorii GTE Pro si titul zajistili Gianmaria Bruni a Toni Vilander z AF Corse stylovým vítězstvím. Za sebou nechali posádku Astonu Martin, Darrena Turnera a Stefana Muckeho. Turner se v závěrečných minutách závodu velmi snažil a po své zastávce stíhal vedoucího Vilandera a v cíli se mu přiblížil na rozdíl dvou sekund. K vítězství ho ale stíhací jízda nedonesla. Třetí místo bralo sesterské Ferrari stáje AF Corse. Z bronzu se radovali Davide Rigon a James Calado.
V kategorii GTE Am si pro výhru dojela posádka David Heinemeier Hansson – Kristian Poulsen, znovu obohacená o rychlého Nickiho Thiima. Hansson a Poulsen se díky prvenství stali vítězi celého šampionátu před sesterskou posádkou Pedro Lamy, Christoffer Nygaard a Paul Dalla Lana, kteří dojeli na třetím místě. Mezi oba Astony se vklínilo Ferrari stáje AF Corse s posádkou Stephen Wyatt, Michele Rugolo a Andrea Bertolini.
Výsledky závodu najdete zde
Závěrečný podnik sezony FIA WEC se pojede poslední listopadový víkend
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS