ACO ponechá nové generace prototypů LMP2 tak, jak vyjely z konstrukčních dílen – pokud nebudou mít zásadní výhodu nad svými předchůdci. Jakékoliv zása
ACO ponechá nové generace prototypů LMP2 tak, jak vyjely z konstrukčních dílen – pokud nebudou mít zásadní výhodu nad svými předchůdci. Jakékoliv zásahy do jejich výkonnosti francouzský autoklub neplánuje, neboť modely kupé jsou prozatím na stejné úrovni jako stávající vozy bez střechy.
V letošní sezoně uvidíme čtyři typy prototypů s uzavřeným kokpitem. Vedle staronového modelu Ligier JSP2 absolvují debut ve FIA WEC stroje HPD ARX-04b, ORECA 05 a Strakka Dome S103. Naopak Signatech Alpine zůstane věrný otevřené konstrukci ORECA, stejně jako SARD-Morand s prototypem Morgan.
Ačkoliv oba typy vozů dělí několik let, podle sportovního manažera ACO Vincenta Beaumesnila jsou si v tuto chvíli výkonnostně rovni. V loňské čtyřiadvacetihodinovce Le Mans byl nejrychlejším vozem právě otevřený prototyp.
K aplikaci Balance of Performance by ACO přistoupilo pouze v případě, že jedna skupina bude mnohem pomalejší než ta druhá. Organizátoři mají k dispozici nástroje jako snížení výkonu motoru o pět procent, přidání až třicetikilového závaží a snížení palivové nádrže o deset litrů.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS