FIA WEC spěje do finále, předposlední závod může ledacos rozhodnout

FIA WEC spěje do finále, předposlední závod může ledacos rozhodnout

O nadcházejícím víkendu pokračuje šampionát FIA WEC předposledním závodem roku. Tradiční šestihodinovka na čínském okruhu v Šanghaji nabídne nejen dra

FIA WEC: Porsche vyhrává po diskvalifikaci Audi, Němci se však odvolávají
Trasa parády jezdců v Le Mans byla z důvodu bezpečnosti upravena
Porsche vyrazí do 6h COTA z první řady

O nadcházejícím víkendu pokračuje šampionát FIA WEC předposledním závodem roku. Tradiční šestihodinovka na čínském okruhu v Šanghaji nabídne nejen dramatické souboje o vítězství, ale i možná i odpověď na otázku, kdo se stane celkovým vítězem jednotlivých kategorií.

V LMP1 se posádka Marc Lieb, Neel Jani a Romain Dumas setrvačností přibližuje k titulu. Červnové vítězství v Le Mans jim poskytlo bohatý bodový náskok, a přestože vedoucí trio z týmu Porsche se od Le Mans ani jednou neprobojovalo na stupně vítězů, má třiadvacetibodový náskok před Toyotou. Ta se zásluhou Mike Conwaye, Stephane Sarrazina a Kamuji Kobajašiho dočkala prvního letošního vítězství – a rovnou na domácí půdě. Tato trojice je tak největším konkurentem Lieba, Janiho a Dumase. Matematickou šanci má stále ještě Oliver Jarvis, Lucas di Grassi a Loic Duval z Audi, jimž v posledních dvou závodech patřilo druhé místo. Co se týče poháru konstruktérů, má Porsche velkou naději zajistit si titul již v Šanghaji a obhájit loňský triumf.

V kategorii LMP2 má posádka týmu Signatech Alpine Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre, Stephane Richelmi náskok 38 bodů. Trojice z týmu RGR Sport by Morand Ricardo Gonzalez, Bruno Senna, Filipe Albuquerque musejí doufat ve velkou smůlu francouzské stáje, aby udrželi naděje na titul až do posledního závodu. Signatech Alpine a RGR Sport si přerozdělovali vítězství v úvodních šesti závodech a až ve Fuji je po sérii neúspěchů doplnil tým G-Drive. Roman Rusinov, Alex Brundle a Will Stevens mají rychlost a jsou černým koněm každé šestihodinovky.

Ve startovním poli LMP2 bude bohužel chybět britská stáj Strakka Racing, která v Japonsku čelila dalším technickým problémům s již čtvrtým motorem letošní sezony a bez náhradních dílů a vidiny penalizace za výměnu motoru se Strakka rozhodla předčasně ukončit sezonu 2016.

V kategorii GTE Pro mají šanci na titul tři ze čtyř startujících značek. Porsche je letos s jedním vozem mimo hru, Ford má po doublu v Japonsku šanci matematickou, tudíž rozhodovat se bude mezi Ferrari a Astonem Martinem, které dělí tři body.

V poháru jezdců má naopak nejlepší výchozí pozici Aston Martin. Posádka Marco Sorensen a Nicki Thiim se těší desetibodovému náskoku před Davidem Rigonem a Samem Birdem z Ferrari. A třetí příčku s patnáctibodovou ztrátou na čelo osamoceně drží Darren Turner s druhým Astonem.

V kategorii GTE Am je situace o poznání jasnější, nikoliv však rozhodnutá. Emmanuel Collard, Rui Aguas a Francois Perrodo s Ferrari vyhráli jediný závod, a to hned úvodní šestihodinovku v Silverstone, od té doby jim až na jednu výjimku patřilo vždy druhé místo (i v Le Mans dojeli druzí, přestože brali body za první místo). Nyní mají náskok 33 bodů a pokud si z Číny odvezou vítězství nebo druhé místo, mohou slavit titul. Nutno podotknout, že jejich největší soupeři Mathias Lauda, Pedro Lamy a Paul Dalla Lana s Astonem Martin jsou na koni. Celkově mají na kontě čtyři výhry a dvě z nich vybojovali právě v posledních dvou závodech.

První tréninky začínají zítra, v sobotu pokračuje kvalifikace a start předposlední šestihodinovky sezony se uskuteční v 4:00 SEČ.

Startovní listina

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0