FIA WEC: Šestihodinovka pod posvátnou horou Fuji

FIA WEC: Šestihodinovka pod posvátnou horou Fuji

O nadcházejícím víkendu se jezdci a týmy šampionátu FIA WEC sejdou k sedmému podniku sezony. Rovných šest hodin dlouhý závod se uskuteční na japonském

6h Fuji – Z posledního místa na první, #7 Toyota poprvé vítězí
První řadu ve Spa obsadí opět vozy Toyoty
Projekt prototypu LMP2 z dílny ADESS AG znovu ožívá

O nadcházejícím víkendu se jezdci a týmy šampionátu FIA WEC sejdou k sedmému podniku sezony. Rovných šest hodin dlouhý závod se uskuteční na japonském okruhu Fuji, kam se přihlásilo 32 posádek.


Favoritem na vítězství v LMP1 je tým Porsche, který v šesti odjetých závodech propustil první místo pouze v jednom případě – a to v Belgii, kde vyhrála posádka Jarvis, di Grassi a Duval s Audi. V ostatních případech triumfovalo vždy Porsche, přičemž nejvíce výher (tři) mají na kontě Webber, Hartley a Bernhrad. Na druhou stranu je tato trojice až na čtvrtém místě průběžného hodnocení se ztrátou 51,5 bodů na vedoucí kolegy Lieb, Jani a Dumas. Ti vyhráli v Silverstone a v Le Mans a míří za mistrovským titulem. Jejich nejbližší soupeři Jarvis, di Grassi a Duval mají ztrátu 37,5 bodů a jen půl bodu za nimi je posádka Toyoty Conway, Sarrazine a Kobajaši.

K titulu má skvěle vykročeno i tým Signatech Alpine v kategorii LMP2. Menezes, Lapierre a Richelmi letos nevyhráli jen ve dvou případech a jejich zaváhání v Silverstone a Mexiku využili Albuquerque, Senna a Gonzales z týmu RGR Sport by Morand. Tato posádka je v průběžném hodnocení na druhém místě, ale na Signatech ztrácí 41 bodů. Na svou šanci stále čeká tým G-Drive Racing, který s týmy Signatech a RGR umí držet tempo, leč cestu za triumfem občas zhatí jezdecké i technické potíže. G-Drive mimo jiné vyměnil jezdeckou posádku a René Rast musel udělat místo Willu Stevensovi. Druhým mužem G-Drive je Alex Brundle a jediným pilotem, který absolvoval všechny letošní závody zůstává Roman Rusinov.

Zatímco v prototypech je situace v průběžném hodnocení téměř rozhodnutá, v GTE se tvrdě bojuje o každý bod. Thiim a Sorensen se po šestihodinovce v USA probojovali do čela tabulky v GTE-Pro. Na okruhu COTA dovezli svůj Aston Martin k prvnímu vítězství letošní sezony a hned jim to vyneslo vedení před Davidem Rigonem a Samem Birdem. Posádka vozu Ferrari vyhrála úvodní dva závody sezony a navzdory nedokončené čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans se až do závodu v USA držela na čele. Nyní na duo z Astonu Martin ztrácí 12 bodů a o bod za nimi je Darren Turner, jenž bude sdílet druhý Aston Martin s Richiem Stanawayem.

Nepatrně se zdramatizoval souboj o titul v GTE-Am. Od počátku sezony vedoucí posádka Perrodo, Collard, Aguas s vozem Ferrari dojela v USA až na šestém místě a soupeři Al Qubaisi a Heinemeier Hansson s Porsche se přiblížili na rozdíl 33 bodů. Černým koněm jsou pak Dalla Lana, Lamy a Lauda s Astonem Martinem, kteří v USA přidali do sbírky třetí výhru roku a na první Ferrari ztrácejí 41 bodů.

Na okruhu Fuji se začne trénovat od pátku, v sobotu jsou na programu kvalifikace a start závodu se uskuteční v neděli 16. 10. v 4:00 SELČ.

Startovní listinu najdete zde

Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0