FIA WEC: Se sezónou se loučí vítězně Toyota

FIA WEC: Se sezónou se loučí vítězně Toyota

Poslední závod sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů 2017 se odehrál v Bahrajnu. Šestihodinovka byla nejen rozloučení s letošní sezónou, ale

Porsche zveřejnilo plán na rok 2016, působení ve FIA WEC omezí
Jan Charouz se těší na oblíbenou dráhu s Lotusem Praga
Potvrzeno, Ginetta připraví vlastní prototyp elitní třídy LMP1. Mezi zájemci je i ARC Bratislava

Poslední závod sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů 2017 se odehrál v Bahrajnu. Šestihodinovka byla nejen rozloučení s letošní sezónou, ale také s továrním týmem Porsche kategorie LMP1.

Tovární tým Toyoty v průběhu sezóny hodně zapracoval na svém prototypu a po neúspěchu v Le Mans dokázali Japonci vyhrávat, a to i v Bahrajnu, což bylo popáté v letošním roce. To je o jedno vítězství více, než má na svém kontě Porsche.

V Bahrajnu se pro Toyotu vyvíjel závod vcelku pohodlně. Vítězná posádka ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima a Anthony Davidson vyhrála závod před dvěma prototypy Porsche, které se loučí s působením ve FIA WEC LMP1.  Porsche získalo i neoficiální titul nejúspěšnějšího vozu, který dokázal v posledních třech letech ovládnout svou kategorii. Poslední závod již nic nezměnil na skutečnosti, že letošními mistry světa jsou Brendon Hartley, Earl Bamber a Timo Bernhard.

O titul se jelo v kategorii LMP2, kam v letošním roce “sestoupil” tým Rebellion Racing. Po vítězství posádky Bruno Senna, Julien Canal a Nicolas Prost se Senna a Canal stali vítězi světového poháru kategorie LMP2 (Nicolas Prost jeden závod vynechal na úkor Formuli E).

Bojovalo se i o titul mistrů světa v kategorii LM GTE, který získali jezdci Ferrari týmu AF Corse James Calado a Alessandro Pier Guidi. Ti dojeli v Bahrajnu druzí, když se po týmové strategii z vítězství radovali Sam Bird a Davide Rigon (AF Corse).

Derniéru si vedle Porsche odbyl také tovární vůz Aston Martin V8 Vantage GTE, kterého v příštím roce nahradí nový model.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0