FIA WEC: Restart soukromníků v LMP1?

FIA WEC: Restart soukromníků v LMP1?

Francouzský autoklub ACO chce v roce 2018 restartovat skomírající třídu soukromých prototypů LMP1 v šampionátu FIA WEC. V uplynulých letech se v řa

FIA WEC: Leena Gade opustí Audi Sport
FIA WEC: Kvalifikační formát dozná změn
Bruni odchází od Ferrari. Za Porsche ale letos ve WEC závodit nesmí

Francouzský autoklub ACO chce v roce 2018 restartovat skomírající třídu soukromých prototypů LMP1 v šampionátu FIA WEC.

V uplynulých letech se v řadách soukromníků objevovaly týmy Rebellion Racing a ByKolles. Proti továrním hybridním LMP1 však neměly šanci a Rebellion před nedávnem oznámil, že se na příští sezonu přesune do LMP2. Čest privátních týmů tak ponese pouze ByKolles.

ACO chce zvýšit počet účastníků. Už několik let se snaží přiblížit rychlost privátních stájí k továrním týmům, ale to se jí nedaří a nutno podotknout, že ani nepodaří vzhledem k používané technice a odlišným rozpočtům.

Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumesnil se však nevzdává a prozradil, že o sezoně 2018 v LMP1 přemýšlí několik týmů a výrobců.

Vzhledem k tomu, že kategorie LMP2 byla uzamčena pro čtyři výrobce a jednoho dodavatele motorů, je cesta do LMP1 otevřená. Nejčastěji je skloňován tým SMP Racing, který před dvěma lety postavil svůj prototyp BR01 LMP2 a příští rok jen nebude moct použít. Stejná situace se týká i motorářů. Gibson bude mít v LMP2 monopol a výrobci jako Nissan a Judd se budou muset poohlédnout jinde.

Volné konkurenční prostředí, viděné v LMP2 do konce letošní sezony, se tak s nadsázkou přesune do LMP1 – alespoň takto by si to Beaumesnil přál. Zároveň podotkl, že udržet soukromníky v LMP1 je pro budoucnost FIA WEC nesmírně důležité, neboť, jak je známo, tovární týmy přicházejí a odcházejí.

Příští rok mají soukromé LMP1, respektive jen ByKolles, dostat další výkonnostní úlevy a stále se diskutuje o možnosti systému DRS od roku 2018.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    milan 8 years ago

    Udělali v tom pěkný bordel a teď když hrozí že automobilky vycouvají viz. Audi snaží se potápějící loď zachránit.
    Kdo by se hrnul do podobných projektů když zcela chybí nějaká koncepce a pravidla se mění co chvíli.
    A to ještě začne skomírat třída GTE Am kde zánovní 488 GTB zřejmě nebude mít v příštím roce rovnocené soupeře a konkurenční teamy hodí ručník do ringu.

    • comment-avatar
      Lubino 8 years ago

      Nakonec to dopadne tak, že z LMP1 všichni postupně odejdou, a zbude akorát LMP2, kde ke to je zatím finančně únosné.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Ty hybridy jsou prostě drahý, ale na druhou stranu při dnešní zelený euforii to asi jinak nešlo. Vyrovnat je s nehybridními LMP1 se nikdy nepovede, to je jen zbožný přání. Pokud jim uberou výkon spalovacích motorů, oni navýší výkon elektromotorů a jsou pořád na tom samým. Na druhou stranu: pokud zbude jen třída LMP2, nebude to až taková tragédie. Jednak je vyrovnaná už dnes a potom od příštího roku dost porychlí, čili to bude celkem atraktivní podívaná.

  • DISQUS: 0