FIA WEC: Rebellion Racing opouští kategorii LMP1

FIA WEC: Rebellion Racing opouští kategorii LMP1

Britsko-švýcarský tým Rebellion Racing se rozhodl nepokračovat v programu LMP1 a pro příští sezonu se přesune do nižší LMP2. Rebellion Racing byl s

JOTA Sport postoupí do šampionátu FIA WEC
Potvrzeno. Za Toyotu pojedou ve WEC také Kunimoto a Lapierre
První speciální zbarvení pro Le Mans odhalena

Britsko-švýcarský tým Rebellion Racing se rozhodl nepokračovat v programu LMP1 a pro příští sezonu se přesune do nižší LMP2.

Rebellion Racing byl součástí privátní kategorie LMP1 od vzniku šampionátu FIA WEC v roce 2012. Soukromé týmy však oproti továrním stájím nemají šanci a Rebellion Racing z pětiletého působení vytěžil jen několik umístění na stupních vítězů. Přesto se vedení týmu nechalo před časem slyšet, že bude v LMP1 pokračovat i příští rok. Náhlá změna priorit a odchod LMP2 je proto překvapením.

„Rozhodnutí bylo učiněno jen před několika dny a teprve na všem začínáme pracovat,“ prohlásil šéf Rebellion Racing Bart Hayden.

Rebellion připravoval své prototypy LMP1 ve spolupráci s francouzským výrobcem ORECA a je pravděpodobné, že v partnerství bude pokračovat i v budoucnu, neboť ORECA je jedním ze čtyř konstruktérů prototypů LMP2.

Hayden ztratil zájem bojovat proti nedostižným továrním vozům. Přestože pro Rebellion Racing a konkurenční ByKolles byla vypsána třída soukromých LMP1, mediální pozornosti se těmto týmům dostávalo jen minimálně. V kategorii LMP2 ale mají šanci bojovat o vítězství a navíc zkusit štěstí i v americkém seriálu, potažmo ve vytrvalostním pohárů.

V řadách soukromníků v LMP1 tak zůstává jen tým ByKolles, který má v plánu pokračovat i v roce 2017. V nadcházejících sezonách mají soukromé vozy obdržet technické úlevy, které mají přispět ke zvýšení rychlosti a přiblížení se tempu továrních strojů. To je cílem pořadatelů prakticky od počátku FIA WEC, nicméně ani jednou to nepřineslo kýžený efekt. Hayden ovšem podotýká, že pokud se v budoucnu přihlásí do soukromých LMP1 dostatek týmů, Rebellion Racing se může vrátit.

Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Nejdřív stažení programu ze 2 aut na 1, pak úplný konec – aneb došly prachy. Na druhou stranu pokud se skutečně přihlásí do třídy LMP2, dobře tak. Jen aby ta královská třída LMP1 nezašla na úbytě. Tak nějak tuším, že Audi to po příští sezoně zabalí a pokud nevstoupí Peugeot nebo někdo jiný, může nastat úplný zánik. Ona ani Toyota není moc jistá do budoucna, tam bude hodně záležet na to, jak si povedou v rallye…

    • comment-avatar
      Lubino 8 years ago

      Já se divím, že to tak dlouho vydrželi. V LMP2 jim bude dobře, tam je šance uspět. LMP1 je finančně jinde, a buďme rádi, že tam jsou tři továrny. Přesně jak píšete, jestli nějaká odejde , může se rychle stát, že to ostatní zabalí. Jen mě momentálně po fiasku Nissanu nenapadá, kdo další by se do toho dobrodružství pustil.Vymýšlení odlehčené kategorie LMP1 se zatím moc neosvědčilo.

      • comment-avatar
        A. Novák 8 years ago

        Kromě Peugeotu nevidím nikde nikoho, kdo by vstoupil. BMW už sdělilo, že vstoupí do třídy GTE, a tím je podle mýho vymalováno. A i kdyby Peugeot opravdu vstoupil, ale odešly Audi a Toyota, tak je to stejně krok zpátky…

  • DISQUS: 0