Notnou chvíli se spekulovalo o variantě zpřístupnit kategorii prototypů LMP2 výhradně profesionálním jezdcům. Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumesnil
Notnou chvíli se spekulovalo o variantě zpřístupnit kategorii prototypů LMP2 výhradně profesionálním jezdcům. Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumesnil však nyní potvrdil, že s těmito vozy mohou nadále závodit i držitelé stříbrných a bronzových licencí, čili jezdci, spadající do označení amatéři a poloamatéři.
V současnosti je pravidlem, že v dvou až tříčlenné posádce musí být alespoň jeden závodník se stříbrnou nebo bronzovou licencí. Hovořilo se o tom, že povinnost mít v posádce jednoho amatéra se zruší a do druhých nejrychlejších prototypů budou usedat jen profíci.
K tomu však nedojde, ujistil všechny Beaumesnil. Navíc informoval, že maximální pořizovací cena za vůz LMP2 bez motoru se z původních 370 000 Euro zvýší o více než 20 % na konečných 450 000 Euro. V době, kdy se v LMP1 mluví o snižování rozpočtů, si týmy v nižší kategorii budou muset připlatit. Beaumesnil tento krok obhajuje a podotýká, že k navýšení došlo kvůli novým prototypům s uzavřeným kokpitem. Na druhou stranu slibuje, že v roce 2017 dojde k třicetiprocentnímu snížení nákladů.
Startovní listina LMP2 je letos, vyjma Le Mans, velmi chudá a pět prototypů je v současnosti maximem. Příští rok se ale očekává nepatrný nárůst konkurence, ať už v plném rozsahu, nebo jen ve vybraných závodech.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
A jak chce ty náklady za tři roky o třicet procent snížit? V P2 už by měli jezdit profíci, ale kdo by je v současné situaci zaplatil? Kolik jich musí jezdit v BES, aby se vůbec v něčem svezli. Rád bych viděl P2 jít nahoru jak počtem vozů, tak jezdecky, ono WEC a ELMS tuto třídu dost roztříštilo,byla chyba vytěsnit PC prototypy z ELMS za moře, o P3 zatím nejasno!