FIA WEC: Proton v GTE-Pro nezůstane, vrátí se Manthey

FIA WEC: Proton v GTE-Pro nezůstane, vrátí se Manthey

Závodní stáj Proton Competition působí v letošním roce v kategorii GTE-Pro s podporou továrny Porsche, v nadcházející sezoně se kompletně přesune zpět

FIA WEC: Darren Turner uzavřel s Astonem dlouhodobou spolupráci
Le Mans GTE Pro: Favorité nejsou, vyhrát mohou všichni
FIA WEC: Leena Gade opustí Audi Sport

Závodní stáj Proton Competition působí v letošním roce v kategorii GTE-Pro s podporou továrny Porsche, v nadcházející sezoně se kompletně přesune zpět do GTE-Am.

Příští rok se německá automobilka Porsche vrátí v plné síle s novým modelem 911 a s týmem Manthey. Tím pádem se Proton Competition přesune zpět do kategorie GTE-Am, odkud letos přišel do GTE-Pro, aby mělo Porsche alespoň jeden vůz ve startovním poli. V letošní sezoně připravuje v GTE-Am pouze jedno auto pro trojici Patrick Long, David Heinemeier Hansson a Khaled Al Qubaisi.

Šéf Protonu Christian Ried má jasno. Skutečnost, že se Manthey znovu vrací ve spolupráci s Porsche do FIA WEC, dává Protonu možnost přesměrovat své aktivity zpět na zákaznický program v GTE-Am.

Ried plánuje dva vozy ve FIA WEC a dva chce nasadit i v ELMS. Na druhou stranu je tu jeden problém, na základě kterého by si Ried mohl celý program rozmyslet. Příští rok má být kategorie GTE-Am, tak jako každou sezonu, otevřena pro vozy loňské specifikace. Některé týmy ale navrhují, aby byla současná technická pravidla pozastavena a nový vozový park se otevřel až v roce 2018. Ried podotýká, že pokud by se ve startovním poli GTE-Am objevilo letos nové Ferrari 488, program by zastavil. Poukazuje přitom na situaci v kategorii GTE-Pro, kde Ferrari vyhrálo tři z pěti závodů.

Foto: Porsche

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0