FIA WEC: Prodlouží Porsche vítěznou sérii?

FIA WEC: Prodlouží Porsche vítěznou sérii?

Mistrovství světa vytrvalostních závodů se z evropského kontinentu přesunulo do světa. První zastávkou je americký okruh Circuit of The Americas, kter

Porsche vyrazí do 6h COTA z první řady
IMSA: V Texasu byla nejlepší rodina Taylorů
USCC: Do Texasu míří 38 aut, Porsche už dominovat nebude

Mistrovství světa vytrvalostních závodů se z evropského kontinentu přesunulo do světa. První zastávkou je americký okruh Circuit of The Americas, který o víkendu hostí pátý podnik šampionátu.

Kategorie LMP1 se představí v nezměněné sestavě továrních prototypů Audi, Porsche a Toyota, které doplní dvojice soukromníků Rebellion Racing a ByKolles Racing. Netovární prototypy dostaly od FIA WEC další výkonnostní úlevy v podobě zvýšení kapacity nádrže, průtoku paliva a maximální využití palivové energie na jedno kolo. I tak se samozřejmě nedostanou na úroveň továrních prototypů, zejména značky Porsche, která posledním dvěma závodům dominovala a získala nad konkurenčním týmem Audi jasnou výhodu. U Porsche se těší ze solidního bodového náskoku v poháru konstruktérů, v pořadí jezdců je však stále na čele trojice z čtyřkruhového týmu Lotterer, Fässler a Tréluyer.

Zatímco v LMP1 bude na startu devět vozů, v LMP2 uvidíme osm aut. Neznamená to ovšem, že se nebude na co koukat. Vítěznou formu hongkongské stáje KCMG bude chtít konkurence narušit, ačkoliv posádka KCMG bude znovu velmi silná – tentokrát bude hlavním tahounem Nicolas Lapierre, do loňska tovární pilot Toyota LMP1. O vítězství v letošních závodech se rovnocenně podělily týmy KCMG a G-Drive Racing, jehož oba prototypy Ligier s číslem 26 a 28 vyhrály závody v Silverstone respektive ve Spa. Nutno podotknout, že oba týmy v posledních dvou závodech nepustily nikoho z konkurence na stupně vítězů a Signatech Alpine, Extreme Speed Motorsports, Strakka Racing a SARD vyšly v Le Mans a na Nürburgringu na prázdno.

Tradičních sedm míst má rezervována kategorie GTE-Pro s továrními vozy Porsche, Ferrari a Aston Martin. Právě britská stáj je v Texasu velkým favoritem, alespoň z pohledu historie. Od doby, co se americká šestihodinovka pořádá, nevyhrál nikdo jiný než Aston Martin. Ferrari má ale v letošní sezoně velmi rychlé tempo a v pohárů týmů drží modely 458 s číslem 71 a 51 první a třetí místo s rozdílem šesti bodů. Dvojici rozděluje bílé Porsche číslo 91. V poháru jezdců je ale lídrem Richard Lietz z Porsche, který má bodový náskok nad Rigonem a Caladem. Sesterská Ferrari dvojice a obhájci titulu Bruni a Vilander ztrácí na prvního Lietze deset a půl bodu.

I kategorie GTE-Am pro sebe uzme sedm míst v paddocku. Právě zde došlo k jediné změně oproti předchozímu podniku. V Astonu Martin 96 neuvidíme podnikatele Roalda Goetheho, kterému do šestihodinovky vstoupily obchodní záležitosti. Na jeho místo usedne Benny Simonsen. V sedačce Porsche týmu Abu Dhabi zůstává podruhé za sebou Earl Bamber, absolutní vítěz letošní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Pro místí fanoušky bude jistě příjemné vidět jedinou Corvettu ve startovním poli – ta tradičně patří francouzskému týmu Larbre Compétition.

První trénink začíná jíž dnes v 21:45 SELČ. Pátek patří tréninkům a sobota kvalifikacím. Závod odstartuje v sobotu 19. září o půlnoci a pojede se do ranní šesté hodiny. Závod v USA je jednou ze dvou šestihodinovek s nočním dojezdem.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0