FIA WEC: Převezme Porsche absolutní moc?

FIA WEC: Převezme Porsche absolutní moc?

Tovární tým Porsche dominoval kolektivním testům na francouzském okruhu Paul Ricard. Prototypy 919 Hybrid za sebou nechaly s velkým náskokem své konku

To nejlepší z FIA WEC od Audi Sport
FIA WEC: Závodění v GTE bude o 138 % dražší
WEC: Porsche slavnostně odhalilo válečné barvy nového prototypu

Tovární tým Porsche dominoval kolektivním testům na francouzském okruhu Paul Ricard. Prototypy 919 Hybrid za sebou nechaly s velkým náskokem své konkurenty a naznačily, ve znamení jaké značky se bude letošní sezona odvíjet.

Rovných osm desetin ztrácela v pořadí třetí Toyota TS050 Hybrid. Porsche #1 a Porsche #2 obsadila první dvě místa s rozdílem 0,042 vteřiny.

Samozřejmě z kolektivních testů nelze vyvozovat směrodatné vize průběhu nadcházejícího ročníku, ovšem téměř sekundový náskok dal jasný vzkaz do tábora Toyota a Audi. Porsche bude nejrychlejším prototypem roku 2016. Němcům se navzdory svazujícím pravidlům podařilo zvýšit celkovou efektivitu prototypu včetně snížení spotřeby paliva o 8 %.

Zdá se, že v případě hladkých průběhů šestihodinovek nebude mít Porsche konkurenci. Ta by mohla vyvstat jedině v 24hodinovce v Le Mans, která je tradičním vrcholem celé sezony. V loňském ročníku Porsche sice vyhrálo, nicméně Audi v nočních hodinách slušně vzdorovalo. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, potažmo tým Joest Racing, má ohromné zkušenosti a není náhoda, že Audi má na kontě 13 Le Mans výher. Pokud bude Porsche opravdu dominovat tak, jak vyplývá z kolektivních testů, jediná šance Audi a Toyoty se patrně naskytne v Le Mans.

Naproti tomu v kategorii LMP2 jsou karty řádně zamíchány. Prakticky všechny týmy mají šanci uspět, ať už v kolektivních testech úspěšný Signatech Alpine s novou Orecou, rebrandovanou na Alpine A460, nebo Strakka Racing, SMP Racing, G-Drive, američtí ESM, či nováčci Manor.

ferrari 488 paul ricard

V GTE Pro nejlépe vykročilo do nového roku Ferrari 488 týmu AF Corse. Dvojice těchto závodních speciálů obsadila první dvě příčky a třetí pozice připadla Corvette týmu Larbre z kategorie GTE Am. Na čtvrtém a pátém místě skončily Fordy GT, kterým na nejlepší čas Ferrari chyběla téměř vteřina.

Nutno podotknout, že kolektivní testování není nikdy určující, leč podá obraz o tom, jak bude blížící se sezona vypadat. V případě kategorie LMP1 se pravděpodobně žádného zvratu nedočkáme, ale ve zbývajících třech kategoriích se bude bojovat od první až do poslední dvaasedmdesáté hodiny pátého ročníku šampionátu FIA WEC.

Kombinované výsledky kolektivního testování najdete zde
ford gt 2016 paul ricard
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0