Závěr čtvrtého ročníku World Endurance Championship se pomalu blíží. O nadcházejícím víkendu se v Číně na okruhu v Šanghaji pojede předposlední závod
Závěr čtvrtého ročníku World Endurance Championship se pomalu blíží. O nadcházejícím víkendu se v Číně na okruhu v Šanghaji pojede předposlední závod sezony. Porsche v LMP1 má nakročeno k titulu, zatímco Aston Martin číslo 95 se kvůli Balance of Performance šestihodinovky nezúčastní.
LMP1
V nejrychlejší kategorii celého šampionátu dochází jen k nepatrným změnám ve startovní listině. V Japonsku absentující Nick Heidfeld se vrací za volant prototypu týmu Rebellion a potvrzen byl i na finální šestihodinovku v Bahrajnu. V sesterském vozu se objeví Mathéo Tuscher, jenž v Číně i Bahrajnu nahradí Daniela Abta, soustředícího se na Formuli E.
Ostře sledovaná je však situace v továrních týmech. Tam má k titulům nakročeno automobilka Porsche, která drží v poháru konstruktérů třiapadesátibodový rozdíl před Audi. To znamená, že první nebo druhé místo v Číně bude Porsche stačit k tomu, aby se těšilo z titulu poháru konstruktérů.
Audi má před sebou těžký úkol. Odvrátit slávu konkurenčního Porsche bude velmi náročné, vždyť německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku naposledy vyhrála v květnové šestihodinovce ve Spa.
V poháru jezdců je situace mnohem vyrovnanější. Trio Bernard-Webber-Hartley a Lotterer-Fässler-Tréluyer dělí jen jeden bod. Posádka Audi přišla o vedení teprve v předchozím závodě a situace je stále velmi otevřená.
LMP2
Novinkou ve startovním poli LMP2 bude Pegasus Racing, který si po sezoně v ELMS dá jeden závod ve FIA WEC. S prototypem Morgan Nissan se na dráze ukážou domácí Ho Pin Tung, David Cheng a po nemoci do motorsportu navrátivší Alex Brundle.
Co se týče boje o titul, skvěle nakročeno měl tým KCMG, ale po nešťastném závodě ve Fuji přišel o vedení v poháru jezdců a týmů. Na čele se usadil tým G-Drive s vozem 26, který má dvanáctibodový náskok. KCMG potřebuje domácí závod vyhrát, v případě prvenství vozu 26 by bylo téměř rozhodnuto ve prospěch Romana Rusinova, Juliena Canala a Sama Birda. Posádka KCMG Matthew Howson, Richard Bradley a Nick Tandy bude mít co dohánět.
GTE-Pro
Doslova šokující prohlášení si pár dní před šestihodinovkou přichystal tým Aston Martin číslo 95, přezdívaný díky své posádce – Dánský vlak. Posádka Marco Sørensen, Christoffer Nygaard a Nicki Thiim protestuje proti Balance of Performance, které vozy Aston Martin znevýhodňuje. Britský závodní speciál, nejen Dánského vlaku, naposledy vyhrál v květnovém Spa a od té doby se ani jednou neobjevil na stupních vítězů.
Je tedy jasné, že o titul se bojuje mezi Ferrari a Porsche. Italové se těší třináctibodového náskoku před Němci, což je zanedbatelný rozdíl. V poháru jezdců je ve výhodě Richard Lietz, který si s vozem Porsche vydobyl sedmibodový náskok před Jamesem Caladem a Davideem Rigonim z Ferrari. Obhájci titulu Vilander a Bruni ztrácejí na Lietze 13,5 bodu.
GTE-Am
V Číně se za volant Porsche týmu Abu Dhabi Proton vrátí Klaus Bachelor. Návratem podnikatele, který patrně už vyřešil všechny obchodní záležitosti, se ze startovní listiny vytratil Earl Bamber. Za titulem v poháru týmů míří SMP Racing, který má náskok 29 bodů před AF Corse, takže k zisku celkového vítězství stačí ruskému týmu opravdu málo. Totožná bodová situace panuje i v poháru jezdců. Trojice Viktor Shaitar, Alexej Basov a Andrea Bertolini promarnila svou šanci v Japonsku, takže v Číně si cestu za titulem nebudou chtít znovu zkomplikovat.
První tréninky začínají v pátek v 3:30 SEČ. Kvalifikace je naplánována na sobotu v 6:30 a startovat se bude v neděli v 4:00 SEČ.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS