FIA WEC: Poslední novinky z Le Mans

FIA WEC: Poslední novinky z Le Mans

Symbolicky přesně za 24 dní startuje slavná 24 hodinovka v Le Mans. Změn ve startovní listině je řada a rozhodně to nebude konečná. A jaké jsou posled

Ženeva potěší také milovníky okruhů: Ford GT z Lega, elektrické formule a hvězdy rychlých kol
WEC: Toyota míří na Nürburgring s vítězným aerokitem ze Spa a Silverstone
Porsche chystá rozlučku s prototypem LMP1, Bernhard míří do ADAC GT Masters

Symbolicky přesně za 24 dní startuje slavná 24 hodinovka v Le Mans. Změn ve startovní listině je řada a rozhodně to nebude konečná. A jaké jsou poslední novinky? Zcela očekávaně se ze závodu odhlásil tým Lotus.

Nový prototyp kategorie LMP1 to dotáhl jen k vizualizaci. Existence záhadného modelu Lotus T129 AER Coupe nebyla nikdy prokázána. Jediné, čím stáj Lotus krmila veřejnost, byly vizualizace, a tak není žádným překvapením, že Lotus v Le Mans neuvidíme.

Po vymazání Lotusu ze startovní listiny se do kategorie LMP2 vrátil vůz číslo 22 týmu Millenium Racing, jenž předtím požádal zařadit svůj druhý prototyp na rezervní listinu. Jenže místnost náhradníků se už vyprázdnila a prototyp ORECA Nissan s číslem 22 se vrátil na scénu. Problémem však je, že Millenium Racing čelí existenčním-finančním problémům. Tým vynechal úvodní dva závody FIA WEC v Silverstone a Spa a snaží se získat prostředky na start v Le Mans.

Dobrou zprávou je projekt týmu Strakka Racing. Nový prototyp DOME S103 Nissan je testován a o jeho účasti v Le Mans není pochyb. V premiéře se představí i zcela nové modely Ligier JS P2, které uvidíme v garážích týmu OAK Racing a Thiriet by TDS Racing.

Dále došlo na úpravu jezdeckého složení týmu SMP v LMP2 a GTE-Am. S vozem číslo 27 nastoupí do závodu Sergey Zlobin, Anton Ladygin a Mika Salo, který se do prototypu posadí poprvé od roku 2003. V sesterském vozu se objeví Nicolas Minassian, Maurizio Mediani a Kirill Ladygin. Místo v prototypu nezbylo na Viktora Shaitara a proto jej uvidíme za volantem SMP Ferrari 458 kategorie GTE Am – společně s Andrea Bertolinim a Alekseym Basovem.

V neposlední řadě potvrdila stáj Greaves Motorsport nováčkovskou posádku vozu 42 Zytek Nissan, jmenovitě Alessandro Latif, James Winslow a Rudolf Nunemann.

Ve startovním poli najdeme i českého zástupce. Jan Charouz bude hájit barvy stáje Sebastien Loeb Racing, s níž pravidelně závodí v European Le Mans Series.

Kompletní startovní listinu najdete zde  (odkaz je v současnosti nedostupný, oficiální web závodu nefunguje)

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    Lubino 11 years ago

    Ten Lotus je ale komedie! Už loni v LMP2 velkohubá prohlášení, že chtějí do vyšší kategorie a po půlce sezóny jsem říkal,že ani náhodou. Po tom co předvedli, nikdo snad nepředpokládal , že na Le Mans vyjedou a nevěřím, že to letos vůbec stihnou. Je to o financích a tyhle malé týmy mají hluboko do kapsy.

    • comment-avatar
      A. Novák 11 years ago

      Ten Lotus je hlavně prázdná skořápka, která svým způsobem pouze zneužívá kdysi slavné jméno (dnes už bohužel těsně před klinickou smrtí).

  • comment-avatar

    Těch LMP-2 moc nebude ani s Lotusem nebo bez něj, myslím týmy čekají na nové předpisy s uzavřenými vozy. S touto třídou se musí něco dělat rozdíl mezi nimi a LMP-1 hybridy začíná být propastný a GTE má dvojka problém předjet. Nevím přesně jaký výkon mají motory Nissan kterými je převážná část startovního pole vybavena, ale i v USCC P-2 nestíhá a týmy s těmito vozy to začínají balit. Přitom uzavřené i otevřené prototypy jsou výkladní skříň vytrvalostního závodění.

    • comment-avatar
      Lubino 11 years ago

      No ještě že tam bude aspoň to nové Dome a Ligier. Ten Lotus je fakt ostuda.Máte pravdu, že s LMP2 se musí něco stát jinak to půjde do kytek. Vždy bylo dost aut, která byla v záloze pro Le Mans a podívejte se dnes.Ani nebude plný rošt.

  • comment-avatar

    Vždyť ve Spa jelo jen pět LMP-2, nejde vidět jen zlaté vejce hybridy LMP-1!

  • DISQUS: 0