FIA WEC: Porsche zvítězilo v závodě 6h COTA

FIA WEC: Porsche zvítězilo v závodě 6h COTA

Porsche zaznamenalo další dvojité vítězství v mistrovství světa vytrvalostních závodů, když oba prototypy 919 Hybrid projely cílem šestihodinové vytrv

FIA WEC: Tristan Vautier se dohodl s týmem SARD Morand
Allan McNish oznámil konec kariéry
FIA WEC: Kalendář na rok 2017 byl zveřejněn, týmy čeká premiéra na Monze

Porsche zaznamenalo další dvojité vítězství v mistrovství světa vytrvalostních závodů, když oba prototypy 919 Hybrid projely cílem šestihodinové vytrvalosti na Okruhu Amerik na prvních dvou pozicích. O tom, že se z triumfu radovala posádka vozu s číslem 2 ve složení Earl Bamber, Brendon Hartley a Timo Bernhard, však rozhodla týmová strategie německé automobilky.

Ještě necelých deset minut před koncem vedl závod vůz #1 vítězů kvalifikace Nicka Tandyho, Andrého Lotterera a Neela Janiho o 10 sekund, vedení stáje však rozhodlo o tom, že na čelo půjde sesterský prototyp. Bamber, Hartley a Bernhard proťali cílovou pásku s minimálním náskokem 0.276s a připsali si tak čtvrté prvenství v řadě.

První polovinu závodu však byla pro Porsche více než vyrovnaným soupeřem Toyota. Prototypy TS050 Hybrid se v průběhu prvního stintu prosmýkly na druhé a třetí místo, přičemž po úvodních zastávkách v boxech dokonce převzaly vedení, protože japonská automobilka zvolila odlišnou strategii vůči konkurenci a to pokračovat dál na stejných pneumatikách. Šestihodinovku proto na určitý čas vedl vůz s číslem 8 jezdců Buemiho, Sarrazina a Nakadžimi před stájovými kolegy Kamujem Kobajašim, José Maríou Lópezem a Mikem Conwayem. Čerstvé obutí však sehrálo svou roli, Porsche postupně dohánělo ztrátu vzniklou přezouváním a zhruba v polovině vytrvalosti vedly opět prototypy z Weissachu.

Úřadující šampión kategorie LMP2, tým Signatech Alpine, se dočkal prvního letošního vítězství. Pro prvenství ve třídě a páté místo absolutně si dojela posádka Nicolas Lapierre, André Negrao a jediný domácí pilot ve startovním poli Gustavo Menezes v kokpitu vozu Alpine A470 Gibson s číslem 36.

Kategorie GTE-Pro patřila Jamesi Caladovi a Alessandru Pieru Guidimu za volantem Ferrari 488 týmu AF Corse i přes to, že během závodu dvakrát ztratili půlminutový náskok. Nejprve kvůli výjezdu safety caru, poté kvůli defektu pneumatiky. Ani to však Calada a Guidiho nezastavilo v cestě za vítězstvím.

Výsledky 6h COTA

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    mijunior 8 years ago

    To se museli dmou pýchou a tetelit blahem, není nad darované vítězství. S týmových režií mi je vždy šoufl bez ohledu na druh sportovní disciplíny.

    • comment-avatar
      Josefus 8 years ago

      Je to vynucený dar. Ačkoliv Porsche avizovalo odchod koncem této sezóny, mělo by být vyloučeno už teď. Z WEC dělá opakovaně režírované divadlo, čímž odrazuje diváky. Obzvláště ti, kteří si koupili vstupenky na tribuny, se museli cítit podvedeni.