Porsche včera na okruhu Paul Ricard, kde dnes a zítra proběhne kolektivní testování šampionátu FIA WEC, představilo své nové zbraně do nadcházející se
Porsche včera na okruhu Paul Ricard, kde dnes a zítra proběhne kolektivní testování šampionátu FIA WEC, představilo své nové zbraně do nadcházející sezony. Trojice prototypů 919 Hybrid byla představena ve třech různých barvách, další novinkou je postup do vyšší energetické třídy kategorie LMP1.
Porsche ukázalo tři prototypy v černé, červené a bílé barvě. Nutno podotknout, že se jedná jen o speciální Le Mans zbarvení a v ostatních závodech sezony budou prototypy v bílé barvě.
Porsche se z původní kategorie šesti megajoulů přesune do nejsilnější třídy 8MJ, což znamená, že během jednoho kola v Le Mans bude moci spotřebovat nejvíce hybridní energie ze všech konkurenčních továrních týmů v LMP1.
Prototyp Porsche 919 Hybrid váží pro letošní sezonu 870 kg, což je o třicet 30 kg méně než v loňském roce. Přitom rekuperační hybridní systém přibral kvůli zvýšení na 8MJ na váze. Odtučňovací kúrou tak procházely téměř všechny výrobní díly. Jen motor, dvoulitrové čtyřválcové turbo, zůstává ve specifikaci roku 2014.
Rovných 8 MJ je v šampionátu FIA WEC nejvyšší možnou třídou. Získat rekuperovanou energii v povolené míře 8 MJ nebude v Le Mans podle technického ředitele Porsche Alexandera Hitzingera problém. Energie se získává z přední nápravy při brzdění a z výfukových plynů, přičemž jedno kolo v Le Mans má třináct kilometrů. Hitzinger však záhy dodává, že na ostatních okruzích se jim nemusí dařit dosáhnout až na hodnotu osmi megajoulů.
V šampionátu FIA WEC jsou energetické třídy rozděleny na 2 MJ, 4MJ, 6 MJ a 8MJ. V současnosti víme, že Audi pojede v 4MJ, Toyota v 6 MJ a Porsche v 8MJ. Nissan, který bude debutovat až v Le Mans, zařazení do třídy ještě neoznámil.
COMMENTS