Po Marcu Liebovi se německá automobilka Porsche rozloučila i s Romainem Dumasem. Ani jednoho z nich příští rok za volantem prototypu LMP1 neuvidíme.
Po Marcu Liebovi se německá automobilka Porsche rozloučila i s Romainem Dumasem. Ani jednoho z nich příští rok za volantem prototypu LMP1 neuvidíme.
Mistrovská posádka Neel Jani, Romain Dumas a Marc Lieb se tak rozpadla krátce po zisku titulu v poháru jezdců. Přestože trojice měla silný vstup do sezony, po vítězství v Le Mans se ji nedařilo a jen díky dostatečnému bodovému náskoku vyhrála titul – aniž by od června stála na stupních vítězů.
Nepřesvědčivé výkony ze strany Dumase a Lieba pak vedení týmy utvrdily o tom, že je zapotřebí obměnit jezdecké složení. Navíc s profesionální kariérou se rozloučil Mark Webber, takže místa v prototypech Porsche 919 je dost. Lépe řečeno bylo.
Pod Dumasem a Liebem se houpala židle už od září a žhavými kandidáty na jejich místa byli Nick Tandy a Earl Bamber. Tandy pak skutečně dostal šanci poprvé od svého vítězství v Le Mans 2015 usednout do prototypu Porsche a od příští sezony posílí řady v LMP1. Krátce po něm byl angažován Andre Lotterer, jenž se po odchodu Audi stal volným jezdcem.
V sestavě dvou prototypů Porsche 919 tak zbývá poslední místo. To je předběžně přisuzováno Earlu Bamberovi, který s Tandym a Nicem Hulkenbergem vyhrál 24h Le Mans 2015.
Dumas s Liebem se pravděpodobně přesunou za volant vozů GT. Porsche nasadí nové modely 911 jak ve FIA WEC, tak i v americkém šampionátu IMSA. Oficiální podobu jezdecké sestavy by měli Němci oznámit 3. prosince.
COMMENTS