Automobilka Porsche oznámila jezdeckou sestavu na příští sezonu šampionátu FIA WEC. Vzhledem k tomu, že prototypy Porsche 919 opustili tři jezdci, bud
Automobilka Porsche oznámila jezdeckou sestavu na příští sezonu šampionátu FIA WEC. Vzhledem k tomu, že prototypy Porsche 919 opustili tři jezdci, bude nové složení velmi různorodé.
V kategorii LMP1 zůstal jako obhájce jezdeckého titulu pouze Neel Jani. Ten se společně se startovním číslem 1 přesune k dvojici Brendon Hartley a Timo Bernhard. Neel Jani tak nahradí Marka Webbera, který ukončil kariéru.
V druhém Porsche bude kompletně nová posádka. André Lotterer bude po dlouhých letech hájit jinou značku než Audi. Německý pilot bude sdílet kokpit prototypu s Earlem Barberem a Nickem Tandym. Oba jezdci vyhráli loňský závod 24h v Le Mans, letos ale svou příležitost nedostali, neboť Porsche nenasadilo na francouzskou vytrvalost třetí prototyp.
Prototyp Porsche 919 Hybrid na rok 2017 bude oficiálně představen 23. března na kolektivním testování v Monze.
I v kategorii GTE dojde ke změnám. Porsche se vrací v plné síle a nasadí dva nové modely 911. V této chvíli byli do programu v GTE-Pro potvrzeni Michael Christensen, Frederic Makowiecki a Richard Lietz.
Značku Porsche budou v příštím roce mimo jiné hájit i Dirk Werner, který posledních šest let startoval za BMW. Svou šanci dostal i Belgičan Laurens Vanthhoor a z postu juniora na továrního pilota si polepšil Sven Müller.
Dirk Werner bude závodit v USA. V tamním šampionátu IMSA SportsCar se o vůz 911 podělí s Patrickem Piletem a při vytrvalostních závodech je doplní Frederic Makowiecki. V druhém voze bude regulérní posádkou Kevin Estre a Laurens Vanthoor, třetím mužem do party na dlouhých závodech bude Richard Lietz.
COMMENTS
Tříčlenné posádky kategorie LMP1 vygenerují tři mistry světa v jedné sezóně. Pokud budou po třech nastupovat do závodů i piloti nově zřízeného světového šampionátu GTE, budeme mít v rámci jedné sezony WEC dohromady až 6 mistrů světa, což je poněkud moc.
Když Ickx s Bellem byli v minulosti schopni vyhrát čtyřiadvacetihodinovku ve dvou, měli by dnešní piloti zvládnou ujet ve dvou alespoň šestihodinovku. Ve třech nechť nastoupí pouze v Le Mans.