FIA WEC: Pomalejší Audi porazilo rychlejší Toyotu

FIA WEC: Pomalejší Audi porazilo rychlejší Toyotu

Prototyp Audi trojice Lotterer, Treluyer, Fassler vyhrál čtvrtý závod Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Velkou roli v triumfu německé automobil

AUSTIN NENÍ PRO KARLA HANIKU NEZNÁMOU TRATÍ
ALMS: Sedmý triumf pro Luhra a Grafa, Corvetta znovu první
IndyCar v Austinu: Power ovládl také druhou letošní kvalifikaci

Prototyp Audi trojice Lotterer, Treluyer, Fassler vyhrál čtvrtý závod Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Velkou roli v triumfu německé automobilky na americké půdě hrála průtrž mračen, která zkomplikovala život jezdcům japonských prototypů.

Úvod závodu vycházel Toyotě. Vedoucí Buemi ujížděl konkurenci mílovými kroky a za ním se honily zbývající prototypy všech značek. Ke zlomovému okamžiku došlo zhruba hodinu a půl od startu. Nad okruhem Circuit of the Americas se zlověstně stahovala tmavá mračna a netrvalo dlouhou a spustila se silný liják. Na trati bylo tolik vody, že závod musel být přerušen. Červené vlajky však pro některé zavlály až příliš pozdě a řada závodních speciálů, včetně těch modrobílých s logem Toyota, dostala aquaplaning.

Po padesáti minutách se znovu startovalo. O čelo se začaly přetahovat prototypy Audi a Porsche, ovšem byly to právě čtyři kruhy, jež se lépe prosadily a v úvodu závodu nejpomalejší stroje z továrního výběru se definitivně usadily ve vedení. Lotterer, Treluyer a Fassler projeli cílem na prvním místě s téměř minutovým náskokem před sesterským vozem Loica Duvala, Toma Kristensena a Lucase di Grassiho.

O tah na největší pohár připravil Porsche, resp. Marca Lieba pokles výkonu a společně s kolegy Dumasem a Janim se musel spokojit se čtvrtým místem. O bronz je totiž připravil skvěle finišující Buemi, jenž se přibližoval i k druhé Audině. K stříbru mu však ve finále chybělo deset vteřin.

Na dalších příčkách skončilo Porsche a Toyota. Celkové osmé místo získali Prost, Heidfeld a Beche. Druhý prototyp stáje Rebellion do cíle nedojel. Malé vítězství slavila stáj Lotus, neboť se nový prototyp podařilo dostat k šachovnicovému praporku, byť se ztrátou sedmnácti kol na vítěze.

2014-6-heures-du-Circuit-des-Ameriques-6-hours-rw4-1609_hd

V kategorii LMP2 si pro první vítězství dojela čínská stáj KCMG s prototypem ORECA. Trojice Richard Bradley, Matt Howson a Tsugio Matsuda jela perfektně a nechala za sebou stáj SMP i domácí Extreme Speed Motorsport, která na KCMG v úvodu tlačila. Zopakovat si to mohou za několik týdnů v Číně, kam se Extreme Speed Motorsport přihlásila na úkor věhlasného Petit Le Mans.

Aston Martin se dočkal a poprvé v letošní sezoně vyhrál. V kategorii GTE Pro patřil Aston Martin k favoritům už od startu. Stefan Mucke vedl hned v úvodu. Průtrž mračen a zastávky v boxech udělaly své, ale Mucke s Turnerem se nevzdali. Finišujicí Turner zabral a v cíli měl na Pileta a Makowieckiho s Porsche devíti vteřinový náskok. Třetí příčku obsadila dvojice Bruni a Vilander, kteří vyhráli předchozí dva závody a stále si drží první místo v průběžném pořadí.

I v GTE Am se vavřínu dočkal Aston Martin. Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Christoffer Nygaard za sebou nechali sesterskou dvojici a lídry tabulky Poulsena a Heinemeira Hanssona a Richeho Stanaway (ten však tabulku nevede).

Výsledky závodu najdete zde, ten další se pojede za tři týdny na japonském okruhu Fuji.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0