FIA WEC: Perfektní víkend pro Porsche před domácím publikem

FIA WEC: Perfektní víkend pro Porsche před domácím publikem

Lépe už to dopadnout nemohlo. Premiérový závod na německém okruhu Nürburgring Mistrovství světa vytrvalostních závodů dopadl zcela v režii automobilky

Vrátí se Ferrari do Le Mans?
FIA WEC: Startovní listina na rok 2015 čítá 35 vozů
FIA WEC: Legendární Spa-Francorchamps hostí druhý podnik šampionátu

Lépe už to dopadnout nemohlo. Premiérový závod na německém okruhu Nürburgring Mistrovství světa vytrvalostních závodů dopadl zcela v režii automobilky Porsche, a to v kategoriích prototypů i GT.

Na celkové prvenství dosáhla posádka Mark Webber, Timo Bernhard a Brendon Hartley s vozem 17. Trojice německé šestihodinovce dominovala a pod šachovnicovou vlajkou ji od sesterského vozu dělilo jedno kolo náskoku.

Navzdory penalizacím za překročení limitu spotřeby dojeli na druhém místě Neel Jani, Marc Lieb a Romain Dumas a demonstrovali tím výkonnostní převahu nad konkurencí, zejména pak nad týmem Audi, který na prototypy Porsche 919 Hybrid nestačil.

Nejprve se z vedení těšilo Porsche 18, zatímco číslo 17 muselo předčasně do boxu na výměnu přední kapoty. Poté začala stíhací jízda a na první místo se Porsche dostalo, když sesterská osmnáctka dostala pětivteřinovou penalizaci za překročení limitu spotřeby paliva. Poté následovala třicetivteřinová penalizace a do třetice museli v boxech stát jednu minutu. Na vině byl chybný senzor.

I přes penalizace se Porsche 18 udrželo před dvojící prototypů Audi, které dojely v pořadí Andre Lotterer, Benoit Treluyer, Marcel Fassler a Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis. Lotterer, Treluyer a Fassler nadále vévodí průběžnému hodnocení jezdců se sedmnáctibodovým náskokem před Webberem, Bernhardem Hartleyem.

Na zbývajících dvou pozicích dojela Toyota.

V kategorii LMP2 oslavil druhé vítězství v řadě tým KCMG s posádkou Richard Bradley, Matt Howson a Nick Tandy. Jejich prototyp ORECA 05 měl na Nürburgringu jasně navrch a v cestě za vítězstvím je nezastavili ani krátkodobý problém na startu, ani pomalejší tempo Matta Howsona. Týmu KCMG nějakou dobu zatápěl pod kotlem G-Drive s dvojicí Ligierů, ale na novou generaci ORECA 05 nakonec nestačil. Sam Bird, Roman Rusinov a Julien Canal dojeli do cíle s více než minutovou ztrátou. Třetí místo vybojovali Luis Felipe ‘Pipo’ Derani, Gustavo Yacaman a Ricardo Gonzalez.

nurburgring Ferrari FIA WEC

Dvojnásobného prvenství se Porsche dočkalo i v GTE-Pro. Bílé stroje 911 RSR měly podobně jako v LMP1 jasnou převahu a nezastavily je ani penalizace. Frederic Makowiecki a Patrick Pilet si museli dvakrát vyzvednout penalizaci, jednou za předčasný start a podruhé za kolizi s jiným vozem. Dvojice proto dojela za vítěznou posádkou Richard Lietz a Michael Christensen.

Třetí místo patřilo Davidemu Rigonovi a Jamesi Coladovi z AF Corse. Naopak sesterský vůz, s do té doby vedoucí posádkou průběžného pořadí jezdců – Gianmaria Bruni, Toni Vilander – potkaly hned v úvodu technické potíže. Italsko-finská dvojice byla klasifikována na posledním místě kategorie GTE-Pro.

V amatérské skupině si pro výhru dojel rusko-italský tým SMP Racing s posádkou Andrea Bertolini, Viktor Shaitar a Alexej Basov. Druhá příčka patří Astonu Martin Pedra Lamyho, Mathiase Laudy a Paula Dalla Lanyho. Pohár za třetí místo převzala trojice François Perrodo, Emmanuel Collard a Rui Aguas.

Výsledky závodu najdete ZDE

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0