FIA WEC: Od příští sezony se bude v GTE bojovat o mistrovské tituly

FIA WEC: Od příští sezony se bude v GTE bojovat o mistrovské tituly

Do letošního roku se v kategorii GTE-Pro jezdilo jen o celkové vítězství v poháru jezdců a výrobců. Příští rok však kategorie získá oficiální statut m

FIA WEC: Šampioni kategorie GTE-Am přesednou do prototypu
Volný trénink v Le Mans pro Porsche
FIA WEC: Čína bude dějištěm šestého závodu mistrovství světa

Do letošního roku se v kategorii GTE-Pro jezdilo jen o celkové vítězství v poháru jezdců a výrobců. Příští rok však kategorie získá oficiální statut mistrovství světa. Zdá se to jen jako maličkost, ale pro automobilky a samotné jezdce má změna obrovský význam.

O zvýšení prestiže kategorie GTE-Pro se rozhodlo ve středu ve Vídni, kde se uskutečnilo zasedání Mezinárodní automobilové federace. Po jejím skončení bylo oznámeno, že nejlepší jezdci a výrobci roku 2017 získají titul mistrovstvů světa, nikoliv pohárové vítězství.

Pro příští sezonu je do šampionátu FIA WEC přihlášena čtveřice automobilek. Na dráze se stejně jako letos setkají v kategorii GTE-Pro vozy značek Ferrari, Aston Martin, Ford a Porsche. Závod 24h v Le Mans pak tradičně obohatí americká stáj Corvette Racing.

Zvýšení prestiže bude mít možná i vliv na vstup další značek. Německá automobilka BMW před časem oznámila, že připravuje speciál GTE a vstoupí s ním v roce 2018 do šampionátu. V průběhu roku byla občas skloňována jména jako Lamborghini a McLaren.

Na zasedání rady bylo zároveň rozhodnuto, že se nebude opakovat kolizní termín podniků 24h Le Mans a Velké ceny Ázerbájdžánu. Závod formule 1 v Baku byl totiž přesunut o týden za Le Mans. Řešení se ovšem nenašlo ohledně šestihodinovky FIA WEC na Nurburgringu a závodu formule E v New Yorku. Tyto dva závody se budou termínově křížit, přičemž řada jezdců FIA WEC závodí i ve formuli E.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Skvělá zpráva. Avšak mělo k tomu dojít již před dvěma léty. Startovní pole by bylo ještě větší a pestřejší. Pozdě, ale přeci…
    Ve vší úctě k S. Rathelovi a jeho BGTS se domnívám, že světový šampionát gétéček je z dlouhodobého hlediska udržitelný pouze v rámci společných závodů s prototypy a pod patronátem FIA.
    WEC je zajímavější než F1 i proto, že kamera může během závodu přepínat mezi čtyřmi různými kategoriemi vozů. Když se například neodehrává žádný zajímavý souboj v LMP1, může režie přepnout na LMP2 nebo na gétéčika, kde může docházet k těsným bojů o pozice a obráceně.

  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Skvělá zpráva. Avšak mělo k tomu dojít již před dvěma léty. Startovní pole by bylo ještě větší a pestřejší. Pozdě, ale přeci…
    Ve vší úctě k S. Rathelovi a jeho BGTS se domnívám, že světový šampionát gétéček je z dlouhodobého hlediska udržitelný pouze v rámci společných závodů s prototypy a pod patronátem FIA.
    WEC je zajímavější než F1 i proto, že kamera může během závodu přepínat mezi čtyřmi různými kategoriemi vozů. Když se například neodehrává žádný zajímavý souboj v LMP1, může režie přepnout na LMP2 nebo na gétéčika, kde může docházet k těsným bojům o pozice a obráceně.

  • DISQUS: 0