Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumsenil potvrdil, že pravidla v kategorii GTE-Am zůstanou neměnná a závodní vozy letošní specifikace mohou v příští s
Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumsenil potvrdil, že pravidla v kategorii GTE-Am zůstanou neměnná a závodní vozy letošní specifikace mohou v příští sezoně nastoupit do amatérské kategorie, kde se používá rok stará technika.
Některé závodní stáje před časem vyjádřily své obavy ohledně nového Ferrari 488 GTE, které letos debutuje v GTE-Pro a příští rok bude povolené i v GTE-Am. Zejména šéf Proton Competition Christian Ried pohrozil, že pokud se nezmrazí pravidla, z šampionátu FIA WEC i z ELMS. Zákaz Ferrari 488 prosazoval i Paul Dalla Lana, který nastupuje s vozem Aston Martin.
I přes protesty a hrozby se ACO nenechalo zastrašit a bude pokračovat v nastoleném režimu minimálně rok starých vozů v GTE-Am. Nutno podotknout, že Ferrari 488 GTE tak bude jediným vyloženě nově postaveným vozem kategorie GTE. Ford zatím ohledně poskytnutí svých vozů soukromým týmům mlčí.
ACO se samozřejmě postará o vyrovnanost startovního prostřednictvím Balance of Performance. Systém umělého vyrovnání startovního pole sice nefunguje na 100 %, ovšem oproti začátkům BOP udělali inženýři a technici obrovský pokrok.
Foto: FIA WEC
COMMENTS