FIA WEC: Navzdory hovorům s automobilkami není o LMP1 zájem

FIA WEC: Navzdory hovorům s automobilkami není o LMP1 zájem

Odchodem automobilky Audi z kategorie LMP1 šampionátu FIA WEC vyvstal na povrch dobře známý, ačkoliv neřešený, problém s nedostatkem prototypů v nejvy

FIA WEC: Toyota, Ferrari a Aston Martin slaví titul
FIA WEC: Porsche triumfovalo, Webber poprvé v životě mistrem světa
FIA WEC: Premiéra na Nürburgringu je za dveřmi

Odchodem automobilky Audi z kategorie LMP1 šampionátu FIA WEC vyvstal na povrch dobře známý, ačkoliv neřešený, problém s nedostatkem prototypů v nejvyšší kategorii LMP1. Přestože Peugeot je v úzkém dialogu s FIA WEC, na obzoru se nerýsuje žádná automobilka, která by byla ochotná investovat miliony euro do vývoje prototypu.

Výkonný ředitel FIA WEC Gerard Neveu má před sebou nelehký úkol. Musí připravit vhodnou platformu pro případné zájemce. Po odchodu Audi zůstaly ve startovním poli jen tovární týmy Porsche a Toyota. Neveu však podotýká, že se nejedná o katastrofu.

Neveu uvedl, že v nadcházejících měsících se dočkáme zpráv ohledně nových týmů v LMP2, možná soukromníků v LMP1 a nesmíme zapomenout ani ohlášený vstup BMW do kategorie GTE.

Je pravda, že kategorie LMP2 a GTE jenom vzkvétají, jenže LMP1 jde naopak opačným směrem. Neveu sice tvrdí, že probíhá diskuze s různými automobilkami, ale dokud se šampionát nezaměří na problematiku rozpočtového stropu, bude jejich zájem o LMP1 pravděpodobně na bodu mrazu.

Naštěstí i za předpokladu dvou továrních týmů mohou Porsche a Toyota příští rok bojovat o tituly mistrů světa, nikoliv jen o vítězné poháry. Série FIA WEC vyžaduje nejméně dva výrobce, aby mohla udělovat mistrovské tituly.

Místo pohárů by oficiální tituly světových šampiónů mohli dostávat i jezdci a továrny v kategorii GTE. Zástupci série chtějí stejně jako loni požádat FIA, resp. Jeana Todta, o udělení oficiální statusu světové série. Doposud o mistrovské tituly soutěží jen kategorie LMP1, zatímco v LMP2 a GTE se závodí o celkový pohár.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0