FIA WEC: Na kolektivních testech budou představena nová pravidla LMP2

FIA WEC: Na kolektivních testech budou představena nová pravidla LMP2

Šampionát FIA WEC se pomalu přesouvá do Francie na okruh Paul Ricard, kde ve dnech 27.–28. března proběhne kolektivní testování. Zároveň zde budou pře

Přípravy na Le Mans v plném proudu, týmy se chystají na kolektivní testování
FIA WEC: Nicolas Lappierre se vrací, uvidíme jej v LMP2
24h Le Mans – Po 4 hodinách převzalo v GTE vedení Ferrari

Šampionát FIA WEC se pomalu přesouvá do Francie na okruh Paul Ricard, kde ve dnech 27.–28. března proběhne kolektivní testování. Zároveň zde budou představena nová pravidla čím dál populárnější kategorie prototypů LMP2.

V LMP2 se na rok 2017 chystají radikální změny, které mají omezit počet konstruktérů. Na nových regulích pracují FIA, ACO a americká IMSA a jejich cílem je udržet náklady za pořízení prototypů v únosné míře. V průběhu kolektivních testů ve Francii přednesou FIA a ACO nové změní pravidel zainteresovaným skupinám.

V podstatě půjde o to, že počínaje rokem 2017 budou moci prototypy LMP2 dodávat jen čtyři konstruktérské společnosti – a to po dobu čtyř let. Jedna bude po dohodě s IMSA pocházet z USA. Cílem je dosáhnout maximální pořizovací ceny vozu (bez motoru) v hodnotě 500 000 euro. V současnosti stojí LMP2 s uzavřeným kokpitem 450 000 euro a s otevřeným kokpitem 370 000 euro.

Další zásadní novinka, a nikoliv potěšující, se týká motorů. Měly by se zavést jednotné typy motorů, to znamená že konstruktéři by stavěli totožné agregáty, podobně jako třeba ve formuli 1.

Naopak v USA v sérii United SportsCar Championship budou pravidla nepatrně otevřená a výrobci mohou produkovat vlastní upravované díly karosérie.

V předvečer těchto změn představil ruský tým SMP Racing svůj nový prototyp BR01 LMP2, s nímž by rád debutoval v nadcházející čtyřhodinovce v Silverstone šampionátu ELMS. Právě tento prototyp týmu SMP Racing je názorným příkladem toho, proč chtějí FIA a ACO omezit počet výrobců. SMP Racing si totiž BR01 vyvíjí pro vlastní potřeby a prodej ostatním týmům neplánuje. Z toho důvodu nejsou omezeni rozpočtovým stropem a do vývoje vozu mohou nalít nekonečné množství peněz.

SMP Racing BR01

Aleš Sirný
Foto: ELMS, SMP Racing

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0