Dva švýcarské týmy vytrvalostních závodů prototypů v šampionátu FIA WEC by mohly od příštího roku odstartovat úzké partnerství. Morand figuruje na
Dva švýcarské týmy vytrvalostních závodů prototypů v šampionátu FIA WEC by mohly od příštího roku odstartovat úzké partnerství.
Morand figuruje na startovní listině kategorie LMP2 a před začátkem sezony FIA WEC měl velké plány. Původně se připravovalo nasazení dvou prototypů Morgan-Judd, přičemž v tom druhém by na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans seděl vítěz reality show Race to 24. Odchodem dvou důležitých partnerů však z projektu sešlo, Morand se ukázal jen s jedním vozem a to ještě později než se původně čekalo.
Šéf týmu Benoit Morand tak nadále čelí finančním problémům a hledá cestu ze začarovaného kruhu. Jednou z variant je spojení s týmem Rebellion Racing, který působí v kategorii soukromníků LMP1.
Ačkoliv náležitosti vzájemné spolupráce neprošly finalizací, společná diskuze je podle Moranda na dobré cestě. Šéf Rebellion Racing Alexandre Pesci by rád vytvořil postupovou pyramidu, zahrnující fungující týmy v LMP1, LMP2 a LMP3.
V LMP1 je situace jasná, v LMP2 se vhodný vůz bude teprve vybírat. Možností je několik. Buď bude Morand pokračovat se stávajícím prototypem Morgan, nebo si pořídí Orecu 05 (jejíž základem je prototyp Rebellion R-One LMP1), případně koupí Ligier JS P2, což by s ohledem na plánovaný vznik týmu v LMP3 s vozem Ligier JS P3 dávalo smysl největší.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS