FIA WEC: Mexická šestihodinovka ve výšce Jahňacího štítu

FIA WEC: Mexická šestihodinovka ve výšce Jahňacího štítu

O nadcházejícím víkendu se uskuteční pátý podnik FIA WEC. Pro jezdce a týmy bude sobotní šestihodinovka velkou neznámou, poprvé v pětileté historii ša

Stevens hledá stálé angažmá ve WEC
FIA WEC: V LMP1 je sice jen sedm aut, ale hvězda vedle hvězdy. A přibyl k nim i Kubica
FIA WEC: Audi bylo nejrychlejší, ale Porsche znovu vyhrálo

O nadcházejícím víkendu se uskuteční pátý podnik FIA WEC. Pro jezdce a týmy bude sobotní šestihodinovka velkou neznámou, poprvé v pětileté historii šampionátu vytrvalostních závodů se pojede na okruhu Hermanos Rodriguez v Mexiku v nadmořské výšce 2250 metrů, což je ještě o dvacet metrů výš než má nejvýchodnější vrchol Vysokých Tater Jahňací štít.

Před závodními inženýry stojí velká výzva. Udržet v chodu sofistikované stroje v takové nadmořské výšce s řidším procentem kyslíku v ovzduší bude jistě náročným úkolem. Týmy proto dostaly úlevu v oblasti motoru, chlazení a dokonce aerodynamiky. Nutno podotknout, že v loňském roce v Mexiku debutovala i formule 1 a navzdory podobným obavám se všichni s nadmořskou výškou vypořádali.

V kategorii LMP1 nedošlo u továrních prototypů k žádným jezdeckým změnám. Porsche dorazí do Mexika jako lídr šampionátu v čele s posádkou Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb. Na poli soukromníků však došlo k redukci ze strany týmu Rebellion Racing, který se rozhodl pokračovat ve zbytku sezony pouze s jedním vozem (Matheo Tuscher, Dominik Kraihamer, Alexander Imperatori) a přesunout ušetřenou sílu do vývoje prototypu na příští rok. Celkově se tak v LMP1 sejde osm prototypů.

Pozornost domácích fanoušků bude jistě zaměřena na kategorii LMP2, kde bude startovat čtveřice Mexičanů. Stáj Greaves Motorsport připravila speciálně na tento závod prototyp Gibson, do nějž usednou Bruno Junqueira a domácí Roberto Gonzales a Luis Diaz. Gonzalesova bratra Ricarda uvidíme v týmu RGR Sport by Morand s mexickou licencí společně s Filipem Albuqurquem a Brunem Sennou. Alfonso Diaz Guerra je pak novou posilou stáje Manor, která na americký kontinent vyslala i Matthewa Raoa a Richarda Bradleyho. Stáj RGR Sport by Morand je v průběžném hodnocení na druhém místě a na kontě má už vítězství z úvodní šestihodinovky v Silverstone. Jsou to ale Francouzi ze Signatech Alpine, kteří z vedoucí příčky diktují tempo a vyhráli tři ze čtyř závodů.

V kategorii GTE-Pro bude pokračovat bitva mezi americkým gigantem Ford a italským koníkem Ferrari. Přestože vozy Ferrari vyhráli tři ze čtyř závodů, na čele se drží Ford se Stefanem Mückem a Olivierem Pla – zásluhou vítězství v Le Mans. S pouhou dvou bodovou ztrátou se za nimi drží vítězové úvodních dvou závodů Davide Rigon a Sam Bird s Ferrari. Další tři body ztrácí (jestliže spatří cíl) vždy pódioví Nicki Thiim, Marco Sorensen a Darren Turner s Astonem Martin.

V kategorii GTE-Am má Ferrari nadřazenou pozici. Emmanuel Collard, Francois Perrodo a Rui Aguas posbírali dva poháry za výhru a dva poháry za druhou příčku. Rovných 41 bodů na první místo ztrácejí druzí Mathias Lauda, Pedro Lamy a Paul Dalla Lana. Ti mají na kontě dvě vítězství a jedno druhé místo. Velkou bodovou ztrátu má na svědomí nedokončený závod v Le Mans. Aston Martin však neztrácí naděje a posádce vyměnil do konce sezony obutí z pneumatik Dunlop na Michelin.

Závodní víkend tentokrát vyvrcholí již v sobotu. Trénovat se začíná ve čtvrtek, v pátek jsou v plánu kvalifikace a v sobotu zavlají zelené vlajky v 20:30 SELČ.

Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0