Skromný počet prototypů v kategorii LMP2 série FIA World Endurance Championship nutí promotéra ACO k zamyšlení. Na přetřes přichází otázka, zdali druh
Skromný počet prototypů v kategorii LMP2 série FIA World Endurance Championship nutí promotéra ACO k zamyšlení. Na přetřes přichází otázka, zdali druhotnou kategorii prototypů neotevřít i pro plně profesionální posádky.
V současnosti platí pravidlo, že z dvou až tří členné posádky musí mít alespoň jeden jezdec stříbrnou, nebo bronzovou licenci. Zjednodušeně řečeno se jedná o amatérského závodníka s bohatými zkušenostmi, nebo o amatérského závodníka bez větších úspěchů v motorsportu.
Vincent Beaumesnil, sportovní manažer ACO, vážně zvažuje prosadit změny v jezdeckém složení. „Rozhodně s tím musíme něco udělat, protože v této chvíli nemáme dostatek aut,“ reagoval Beaumesnil na kategorii LMP2, kde by se počet prototypů dal spočítat na prstech jedné ruky.
„Dovedli bychom si představit situaci, kdy by se z LMP2 stala kategorie pro profesionální posádky, případně pro jezdce se stříbrnou licencí,“ pokračoval Beaumesnil.
Od úpravy pravidel si ACO slibuje zatraktivnění LMP2 pro závodníky z formulových sérií GP2 a Formule Renault 3.5. Vlastně už teď se někteří z nich pomalu vzdávají snu o formuli 1 a zkoušejí štěstí v prototypech. Stačí se podívat na loňskou sezonu GP2. První tři v konečném pořadí šampionátu, Fabio Leimer, Sam Bird, James Balado, můžeme letos vidět ve FIA WEC.
„Problém je, že jezdci z formulových sérií nechtějí závodit se stříbrnou licencí,“ poznamenal Beaumesnil. Proto je zpřístupnění LMP2 i pro zlaté a platinové licence vcelku reálným krokem.
Další možností je vyhlásit v LMP2 tradiční světový šampionát. Na rozdíl kategorií LMP1 a GTE-Pro se zde závodí o pohár FIA WEC, nikoliv o mistrovský titul.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS
Toho je třeba jako soli, je to dobrá kategorie jak se říká dobrá střední sundá i těžkou!