Současný kvalifikační formát Mistrovství světa vytrvalostních závodů pravděpodobně vydrží už jeden jediný závod. Vedení série plánuje na příští sezonu
Současný kvalifikační formát Mistrovství světa vytrvalostních závodů pravděpodobně vydrží už jeden jediný závod. Vedení série plánuje na příští sezonu úpravy v bojích o nejrychlejší kola.
Od roku 2013 probíhají kvalifikace poněkud komplikovaným způsobem. Dva jezdci musí zajet dvě měřená kola a z výsledného průměrného času všech čtyř kol vzejde finální hodnota kvalifikačního kola.
Tento formát je podle sportovního ředitele ACO Vincenta Beaumesnila poněkud složitý a zabírá mnoho času. Zjednodušením bude možné kvalifikaci zkrátit až o pět minut a celý proces bude lépe uchopitelný pro media i fanoušky. A jak má nový formát vypadat? Bude kratší, leč systém zůstává prakticky stejný.
Místo dvou kvalifikačních kol absolvují dva závodní piloti jedno ostré kolo. Obě ostrá kola dají posléze finální průměr kvalifikačního času. Tudíž formát se nemění, akorát místo čtyř kol se zprůměrují dvě kola.
Změn se dočká i pravidlo využití pneumatik v kvalifikaci. Od příštího roku bude ve všech kategoriích povoleno použít dvě sady pneumatik, v současnosti se tohoto privilegia těší pouze týmy v kategorii LMP2.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS