Dvoudennímu testování na francouzském okruhu Paul Richard dominoval tovární tým Porsche se svým letošním prototypem 919 Hybrid. Německá automobilka ob
Dvoudennímu testování na francouzském okruhu Paul Richard dominoval tovární tým Porsche se svým letošním prototypem 919 Hybrid. Německá automobilka obsadila první dvě příčky v kombinované výsledkové listině.
Nejrychlejší čas zajel Neel Jani v pátečním nočním segmentu, časomíra se zastavila na hodnotě 1:37.220. Švýcarský závodník zrovna simuloval kvalifikaci a nejrychlejší čas zaznamenal těsně před západem slunce.
Druhý nejlepší čas z dvoudenního testování zajel Mark Webber se sesterským prototypem. Australan zaostal za Janim o 1,3 vteřiny.
Na dalších dvou pozicích skončily oba prototypy Audi v čele s Benoitem Treluyerem, který objel jedno kolo za 1:39,058. Páté a šesté místo patřilo prototypům Toyota, která experimentovala s vysokým a nízkým přítlakem karosérie.
Na dráze debutoval i prototyp týmu Kolles, jenž za nejrychlejším Porsche zaostal téměř o deset vteřin a od nejrychlejšího vozu kategorie LMP2 ho dělilo jen půl sekundy.
Z pomyslného vítězství v LMP2 se radoval tým KCMG s novým prototypem ORECA- Nissan 05. Nejrychlejší čas zajel tovární pilot Porsche Nick Tandy, který se u KCMG představí v šesti z osmi závodů sezony.
Nejrychlejší vůz GTE byl značky Aston Martin Racing kategorie GTE-Am, o což se postaral Start Hall. Britský závodník stanovil metu v hodnotě 1:57,166 a nejvíce se jí přiblížil sesterský Aston z kategorie GTE-Pro. Nutno podotknout, že oba Astony nejezdily se zmenšenými restriktory, které musejí v úvodním závodě FIA WEC použít.
Do dvoudenního kolektivního testování vyrazilo třicet závodních speciálů. V kategorii LMP1 kroužilo sedm strojů, v LMP2 jich bylo deset. V GTE-Pro se jezdilo s šesti auty a GTE-Am mělo na dráze sedm zástupců.
Úvodní závod sezony FIA WEC se koná 12. dubna na okruhu Silverstone.
Kombinované výsledky najdete zde
V průběhu testování mělo dojít i na zveřejnění detailů ohledně sportovních a technických pravidel kategorie LMP2, na kterých spolupracuje FIA WEC, ACO a americká IMSA. Bohužel jednání těchto organizací nedospělo k finálnímu výsledku a zveřejnění bližších informací bychom se měli dočkat příští měsíc.
Aleš Sirný
Foto: FIA WEC
COMMENTS