FIA WEC: Kolektivnímu testování ve Francii dominovalo Porsche

FIA WEC: Kolektivnímu testování ve Francii dominovalo Porsche

Dvoudennímu testování na francouzském okruhu Paul Richard dominoval tovární tým Porsche se svým letošním prototypem 919 Hybrid. Německá automobilka ob

Aston Martin a Toyota chystají hypervozy
Aston Martin v barvách vítězného návrhu jednoho ze stovek soutěžících
Le Mans GTE Am: Dokáže Aston Martin zopakovat loňskou výhru?

Dvoudennímu testování na francouzském okruhu Paul Richard dominoval tovární tým Porsche se svým letošním prototypem 919 Hybrid. Německá automobilka obsadila první dvě příčky v kombinované výsledkové listině.

Nejrychlejší čas zajel Neel Jani v pátečním nočním segmentu, časomíra se zastavila na hodnotě 1:37.220. Švýcarský závodník zrovna simuloval kvalifikaci a nejrychlejší čas zaznamenal těsně před západem slunce.

Druhý nejlepší čas z dvoudenního testování zajel Mark Webber se sesterským prototypem. Australan zaostal za Janim o 1,3 vteřiny.

Na dalších dvou pozicích skončily oba prototypy Audi v čele s Benoitem Treluyerem, který objel jedno kolo za 1:39,058. Páté a šesté místo patřilo prototypům Toyota, která experimentovala s vysokým a nízkým přítlakem karosérie.

FIA WEC, Paul Ricard, Toyota, Porsche

Na dráze debutoval i prototyp týmu Kolles, jenž za nejrychlejším Porsche zaostal téměř o deset vteřin a od nejrychlejšího vozu kategorie LMP2 ho dělilo jen půl sekundy.

Z pomyslného vítězství v LMP2 se radoval tým KCMG s novým prototypem ORECA- Nissan 05. Nejrychlejší čas zajel tovární pilot Porsche Nick Tandy, který se u KCMG představí v šesti z osmi závodů sezony.

Nejrychlejší vůz GTE byl značky Aston Martin Racing kategorie GTE-Am, o což se postaral Start Hall. Britský závodník stanovil metu v hodnotě 1:57,166 a nejvíce se jí přiblížil sesterský Aston z kategorie GTE-Pro. Nutno podotknout, že oba Astony nejezdily se zmenšenými restriktory, které musejí v úvodním závodě FIA WEC použít.

FIA WEC, Aston Martin

Do dvoudenního kolektivního testování vyrazilo třicet závodních speciálů. V kategorii LMP1 kroužilo sedm strojů, v LMP2 jich bylo deset. V GTE-Pro se jezdilo s šesti auty a GTE-Am mělo na dráze sedm zástupců.

Úvodní závod sezony FIA WEC se koná 12. dubna na okruhu Silverstone.

Kombinované výsledky najdete zde

V průběhu testování mělo dojít i na zveřejnění detailů ohledně sportovních a technických pravidel kategorie LMP2, na kterých spolupracuje FIA WEC, ACO a americká IMSA. Bohužel jednání těchto organizací nedospělo k finálnímu výsledku a zveřejnění bližších informací bychom se měli dočkat příští měsíc.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0