Sportovní ředitel francouzského autoklubu ACO Vincent Beaumesnil ujistil veřejnost, že kategorie prototypů LMP2 zůstane i příští sezonu otevřená pro a
Sportovní ředitel francouzského autoklubu ACO Vincent Beaumesnil ujistil veřejnost, že kategorie prototypů LMP2 zůstane i příští sezonu otevřená pro amatérské jezdce jako tomu bylo doposud. Naopak v GTE-Am stále není rozhodnuto, zdali se zpřístupní vozy letošní specifikace. Výsledek totiž může mít vliv na počet účastníků.
Kategorie LMP2 je početná zásluhou pravidla o minimálně jednom jezdci s bronzovou nebo stříbrnou licencí. Díky tomuto pravidlu pak máme ve startovním poli řadu závodících podnikatelů, kteří vlastní týmy, případně je finančně podporují. To platí v šampionátech FIA WEC i ELMS.
Z toho důvodu nemám Beaumesnil důvod stávající režim měnit. Vedení šampionátu je spokojeno a týmy jsou spokojeny. Naopak kde to skřípe, je kategorie GTE-Am, která je vypsaná pro amatérské závodníky. V posádce se musí nacházet minimálně jeden bronzový jezdec a dále buď bronzový nebo stříbrný.
V kategorii GTE-Am se používá minimálně rok stará technika z profesionální GTE-Pro. Čili v letošním startovním poli je nejnovějším vozem závodní speciál z roku 2015. A příští rok to má být ze sezony 2016. Tady ale Beaumesnil naráží na problém. Některé týmy chtějí zmrazit pravidla pod výhružkou odchodu. Jedná se prakticky o stáje s vozy Porsche a Aston Martin. Zástupci týmů jsou přesvědčeni, že s pouhým upgradem svých současných vozů nebudou novému modelu Ferrari 488 stačit. Naopak Ferrari, resp. tým AF Corse tlačí na ACO, aby pokračovalo v nastoleném režimu a pustilo novou generaci Ferrari na startovní rošt GTE-Am.
Ve středu 28. září se koná zasedání rady světového motor sportu a předpokládá se, že zde bude rozhodnuto o další budoucnosti kategorie GTE-Am v šampionátech FIA WEC a ELMS.
Foto: FIA WEC
COMMENTS